Avatar billede hades Praktikant
15. februar 2007 - 21:12 Der er 10 kommentarer

Kan ikke få forbindelse til mit access point

Jeg har et access point som jeg ikke kan få forbindelse til ved at skrive ip adressen i browseren. Jeg har tilsluttet computeren og access pointet via et almindeligt netwærks kabel fra access pointets internets port. Kan det være fordi jeg skal bruge et krydset kabel?

Håber I kan hjælpe

Mvh
Hades
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2007 - 21:26 #1
prøvet at slukke og tænde det ? evt nulstillet det ?
Avatar billede hades Praktikant
15. februar 2007 - 21:42 #2
ja det har jeg prøvet det hjælper desværre ikke. Det jeg havde i tankerne var om det muligvis hver fordi jeg skulle bruge et krydset netwærkskabel for at få forbindelse direkte fra access pointet til min computer.
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2007 - 21:46 #3
det burde ikke være nødvendigt (normalt kan de selv finde ud af om kablet er crossed eller ej), men det er jo ikke sikkert dit AP har den feature, og så skla du benytte et crossed kabel for at konfigurere det.
Avatar billede leif Seniormester
15. februar 2007 - 21:48 #4
Ja, eller du forsøger på en forkert IP
Avatar billede hades Praktikant
15. februar 2007 - 21:55 #5
ok tak for hjælpen, vil løbe ud og købe et krydset i morgen og se om det ikke hjælper. Angående forkert IP så bruger jeg bare den der står i opsætningsbogen, den kan vel ikke sådan bare sikfte eller?

Screem Bille kan jeg ikke lige få dig til at lave et svar så du kan få nogle ponit, hvis kablet nu viser sig at være løsningen ;-)
Avatar billede leif Seniormester
15. februar 2007 - 22:16 #6
Sikker på du har en IP i samme område som den ?

Lav en IPconfig i en Kommandoprompt og tjeck om de 3 første tal xxx.xxx.xxx. er ens
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2007 - 22:17 #7
her er et svar, og du spørg bare hvis der er noget mere ;)
Avatar billede hades Praktikant
16. februar 2007 - 19:48 #8
hmm kan stadig ikke få adgang. access pointet har forbindelse til en switch og hvis man laver en ipconfig står ip-adressen til 10.0.0.2 så skulle man vel bare skrive denne ipadresse i browseren og man skulle få adgang til opsætningen af access pointet eller er jeg helt forkert på den?
Avatar billede screem_brille Novice
17. februar 2007 - 15:33 #9
nej du skal bryge 10.0.0.1
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2007 - 16:28 #10
Hvad er det for et AP ?