Avatar billede kjaersgaard Praktikant
18. februar 2007 - 12:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lange kabler til skærm

Hej
Jeg har 2 stationære computere til at stå, som jeg egentlig gerne vil bruge, men jeg har ikke plads til(eller sagt på en anden måde - jeg vil ikke have dem til at stå i min stue).
Er der nogen der ved hvordan resultatet bliver, hvis jeg sætter 15 meter VGA/DVI kabler til, så jeg kan rydde skærmene væk efter brug? Findes der skærme med indbygget trådløse sensorere til tastatur og mus ?
Avatar billede thov Forsker
18. februar 2007 - 14:06 #1
Det findes ikke indbygget i skærme, men i løs vægt, også kaldet 'KVM extenders'.
Her er et eksempel http://www.blackbox.com/Catalog/Detail.aspx?mid=4282
18. februar 2007 - 15:56 #2
Man har kunnet få skærme med USb Hub i. Jeg ved ikke om det er muligt længere.
Og hvis du køber et logitex trådløs mus/tastatur så sidder modtageren i sådan en usb stik, der er også dok med + rækkevide er vist 10 meter.
Jeg købte et LX710 (incl. optisk mus) til min kæreste.
Avatar billede robotten Praktikant
19. februar 2007 - 10:25 #3
Lange kabler på en skærm, vil kunne resultere i skygger. Et normalt forlængerjkabel til en skærm er 70-80 cm.
Dette + skræmens eget kabel, ligger på grænsen af, havd der er bedst. Der findes da helt sikkert løsninger med længere kabler, men så tror jeg ikke kvaliteten af skærmbilledet er det største krav længere.
Avatar billede robotten Praktikant
20. februar 2007 - 13:19 #4
Følg evt. med her:
http://www.eksperten.dk/spm/763620

Fandt nogle på op til 50 m.
Avatar billede robotten Praktikant
24. februar 2007 - 11:10 #5
?
Avatar billede kjaersgaard Praktikant
24. februar 2007 - 12:09 #6
Har sendt en forespørgsel til AV-connection om hvad de vil foreslå, men har ikke modtaget svar endnu. Jeg prøver med kabler i første omgang.
Tak for indlæg.
Avatar billede robotten Praktikant
24. februar 2007 - 13:02 #7
Fint. Håber du finder en brugbar løsning.