Ja jeg er helt med på at minus er forbundet til stel på (næsten) alle biler. Grunden fremgår af følgende tekst som er sakset fra en artikel fra FDM: Det er meget vigtigt, at kab-lerne sættes korrekt på. Begge biler skal være slukkede, når startkablerne monteres. Tilslut aldrig begge kabler direkte mellem hjælpebilens poler og den flade bils poler. Sæt først det røde pluskabel på mellem batteriernes pluspoler. Dernæst tilsluttes det sorte mi-nuskabel til minuspolen på det gode batteri. Herefter anbrin-ges den sidste klemme på en metaldel, der har stelforbin-delse, i den aflade-des bils motorrum. Eksempelvis motor-blokken. Klemmen skal place-res mindst 30 centimeter væk fra det flade batteri. Det for-hindrer en eventuel gnist i at få syredampene fra batteriet til at eksplodere. Batteriet indehol-der ætsende syre. Start derefter hjælpebilen og lad den køre tomgang i et par minutter og start så den aflade-de bil. Når den afladede bil er i gang, kan startkablerne afmon-teres. Begynd med at tage mi-nuskablet af den afladede bil. Pas på at du ikke kommer til at kortslutte plus- og minuskab-lerne under afmonteringen. Kør så en god lang tur for at op-lade det flade batteri.
De mærkeligt placerede "-" er ikke nogle jeg har sat, det er bonus fra fdm
Husk at selv om minus er koblet til stel så ER DET IKKE DET SAMME.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.