Avatar billede lauge Nybegynder
21. februar 2007 - 17:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Klik på knap

Hey...

Jeg fatter ikke lige dette her...

Dette virker fint i IE:
document.getElementById(buttonID).click();

Jeg ville så tro at dette her virkede i Mozilla:
document.getElementById(buttonID).onclick;

Men det virker ikk!

Hva gør jeg forkert? :-)
Avatar billede lauge Nybegynder
21. februar 2007 - 17:06 #1
det skal nok lige siges, at jeg vil fra en function klikke på en Button :-)
Avatar billede crazysnap Seniormester
22. februar 2007 - 11:56 #2
Hej lauge,

Hvis du fra en javascript-metode vil eksekvere click-event'en på en Button skal du bare holde dig til "click()" i alle browsere. Prøv at se eksemplet nedenfor:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
    <head>
        <title></title>
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
        <script type="text/JavaScript">
        function ClickButton(buttonId)
        {
            document.getElementById(buttonId).click();
        }
        </script>
    </head>
    <body>
        <input id="btnTest" type="button" value="button test" onclick="alert('\'button test\' click-event fired');" />
        <br /><br />
        <input id="Button1" type="button" value="tryk her" onclick="ClickButton('btnTest');" />
    </body>
</html>

Når der klikkes på den nederste button bliver den øverste buttons click-event eksekveret fra et kald til javascript metoden. Denne javascript metode virker i alle browsere. :)

Mvh.

- Snap
Avatar billede lauge Nybegynder
22. februar 2007 - 12:08 #3
takker...

Jeg fandt ud af det samme i går, så det må være noget andet i minkode der driller :-)

Smidet svarhvis du vil have ponits.
Avatar billede crazysnap Seniormester
22. februar 2007 - 13:07 #4
Nej tag du bare dem selv, men du kan jo vise hele din side herinde så kan det være din fejl kan blive spottet (medmindre du ved det ikke er javascript relateret nu). :)

Mvh.

- Snap
Avatar billede lauge Nybegynder
22. februar 2007 - 17:13 #5
Så virker mit script.

Det som var galt var, at min ASP.NET Button ikke havde fået sat  UseSubmitBehavior="false". Det kunne Mozilla ikke lide.

Jeg ville ikke poste koden til hele siden, at det er et stor mix af en masse AJAX kontroller.

Smid svar hvis du vil have points :-)
Avatar billede crazysnap Seniormester
22. februar 2007 - 17:20 #6
Så skidt da! Og jeg glad for at høre du fandt fejlen :)..

Held og lykke med det og tak for pointene!

Mvh.

- Snap