Avatar billede or.han Nybegynder
22. februar 2007 - 12:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vise græske bogstaver i VB

Hej

Jeg ville spørge om man kan vise græske bogstaver i VB. Jeg har i en array nogle formler, og vil fx gerne vise pi som det rigtige tegn. Skal jeg bruge Chr(x) eller hvordan gøres det?
Avatar billede skoefoed Nybegynder
23. februar 2007 - 10:06 #1
Come on!! Vi mangler altså svar på dette til et eksamensprojekt!

Kan Visual Basic virkelig ikke vise græske tegn (pi)?
Avatar billede joern Nybegynder
23. februar 2007 - 11:55 #2
Hej.

Hvor skal det vises, i en tekstboks eller på printer.  Du kan jo vælge egenskaben font for næsten alle kontroller og har du fonten med det græske alfabet eller math1-fonten så får du et pi ved at bruge det lille latinske o.
Avatar billede skoefoed Nybegynder
23. februar 2007 - 15:41 #3
Det skal vises i et textfelt, hentet fra et defineret array (Jeg svarer, da jeg oprindeligt bad or.han hjælpe mig)!
Vi har overvejet en slags "ASCII", altså bruge en chr() funktion til at vise pi, men da pi ikke findes i fx ASCII kan dette jo naturligvis ikke bruges.

Vi leder altså efter en kode som viser tegnet pi, når det hentes fra array'et:
Areal(1) = 2 * pi * r  <-- Dette er den løsning vi kører med nu, pi skal erstattes af den græske bogstav!!
Avatar billede or.han Nybegynder
23. februar 2007 - 18:33 #4
Hvis fonten i tekstfeltet er "Symbol", så vises p som pi. Så måske kunne man lave så en del af tekstfeltet, altså der hvor pi skal være, bliver med skrifttypen "Symbol". Er dette muligt?
Avatar billede joern Nybegynder
23. februar 2007 - 18:52 #5
Hej.

På et print, kan man skifte font mellem tegnene, men ikke en en tekstboks.  Jeg ved ikke om der findes en elegant løsning, men man kunne lave noget "klamp" med 3 tekstbokse uden 'border' sådan at tegnene før pi står højrestillet i den første og tegnene efter står venstrestillet i den sidste.  Pi skal så have sin egen i midten.  Prøv at læse om unicode.  Jeg har fundet et alfabet med RUNER dér.  http://unicode.org/
Avatar billede or.han Nybegynder
17. marts 2007 - 18:28 #6
Vi fandt ingen løsninger. Lukker.