Avatar billede nuki Nybegynder
22. februar 2007 - 14:39 Der er 5 kommentarer

Promise Ultra133 TX2 bevirker at jeg ikke kan boote.

Hej Eksperter.

Jeg har lige samlet en maskine med et Aopen i915Ga-HFS board, i den sidder der 2 sata diske og 2 ide disk, de sidder alle 4 på de onboard controllere. Dette virker fint.

Men når jeg tilslutter mit promise kort og sætter 1 disk eller flere på så vil den ikke længere boote.

Den fryser lige efter det der Verifying DMI pool data, den går bare i sort skærm.

Firmwaren i kortet er den nyeste, hvis man da kan kalde den ny.

-Nuki
Avatar billede fixxxer Nybegynder
22. februar 2007 - 15:00 #1
Har du tjekket boot prioriteten i BIOS?
Avatar billede screem_brille Novice
22. februar 2007 - 16:12 #2
skift fysisk placering af kortet (prøv et andet PCI slot), det lyder som et IRQ problem
Avatar billede nuki Nybegynder
22. februar 2007 - 17:36 #3
Jeg har prøvet alle 3 pci slots nu, det er det samme problem. Jeg har også prøvet at smide i sata controller i maskinen og så smidt de to diske derover og det virker fint. Controlleren virker fint i en ældre maskine jeg har.

Det er slet ikke muligt at vælge diskene på controllerkortet i BIOS.

Mit system er sådan her:
Onboard ide: 2 diske hvor Masteren er OS disk
Onboard Sata: 2 diske.
Controller: 4 diske af 300gb.

Den står til at boote fra masteren på IDE controlleren.
Avatar billede screem_brille Novice
22. februar 2007 - 17:55 #4
og computerens bios er den nyeste ? (det er ikke 100% sikkert du kan få dem til at spille sammen)
Avatar billede nuki Nybegynder
22. februar 2007 - 17:58 #5
Jeps har smidt R1.04, men tror ikke der er noget at gøre, og pga snekaoset kan jeg ikke få en anden controller :=)