Avatar billede needhelpreallyfast Nybegynder
27. februar 2007 - 19:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Køb af DigitalKamera/Video til max 2000

hej
Jeg leder efter et kompakt/forholdsvist lille digital kamera som også skal kunne filme, og derefter være mulighed for tilslutning til computeren så jeg kan ligge film/billeder derind. Jeg har kigget på edbpriser, men jeg har slet ikke forstand på hvadfor nogle der er gode og værd at bruge penge på. Prisen må helst ikke overstige 2000 kr.
Nogle der kan hjælpe ?
Avatar billede needhelpreallyfast Nybegynder
27. februar 2007 - 19:35 #1
Jeg har nu fundet 2 der ser ok ud mht prisen, og begge kan filme. Hvad for et af dem vil i foretrække? og hvorfor

http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=246195

http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=186274
Avatar billede x-lars Novice
27. februar 2007 - 19:38 #2
Hvis du har en Føtex i nærheden har de i weekenden tilbud på et Casio EX-S600 for 1800. Det er et ganske kompakt kamera, med 6 Megapixels, 3 x zoom, videoklip m.m. Det kan anbefales, hvis det skal kunne ligge i skjortelommen - og det tager fremragende billeder!

Du skal ikke tage dig af deres påstand om at spare 1.200,- Du kan finde kameraet på edbpriser.dk til stort set samme pris.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=177877
Avatar billede x-lars Novice
27. februar 2007 - 19:41 #3
Der ville jeg nok gå efter Canon'en - men det er kun en fornemmelsessag! Der er rigtig mange tilfredse Ixus-brugere derude!
Avatar billede x-lars Novice
27. februar 2007 - 19:43 #4
I øvrigt kan stort set alle kameraer tage videoclips og sluttes til en pc/mac. Så hvad er det mere specielt, du har brug for?
Avatar billede needhelpreallyfast Nybegynder
27. februar 2007 - 20:18 #5
hmm..har hørt man skulle holde sig væk fra casio..men det er bare hvad jeg har hørt?
nu fandt jeg endnu et canon : http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/IXUS/Digital_IXUS_800_IS/index.asp?ComponentID=344363&SourcePageID=384852#1

stortset samme pris som det canon jeg linkede til sidst :her http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=186274

udover det er en nyere model, er det så stortset ikke det samme? jeg kan ikke rigtig se den store forskel, men jeg tror det bliver en af de 2 jeg køber
Avatar billede x-lars Novice
27. februar 2007 - 20:47 #6
Jo, de virker umiddelbart meget ens. 65-eren har 3 tommer skærm, hvor 800IS-eren har 2,5 tommer og det er noget, der kan ses. Til gengæld er batteriet i 800IS-eren med næsten dobbelt så høj kapacitet som 65'erens. Så det er lidt svært at råde dig. Hvad vejer tungest for dig?
Avatar billede needhelpreallyfast Nybegynder
27. februar 2007 - 21:10 #7
hmm..tror det blir 800is'eren.. der er bare ik så meget plads med, mht til videooptagelser...ved du hvad et ekstra kort med 2 eller 4 gb koster? men ellers tak for hjælpen. bare lav et svar så jeg kan overføre point
Avatar billede needhelpreallyfast Nybegynder
27. februar 2007 - 21:13 #8
har fundet det..
Avatar billede x-lars Novice
27. februar 2007 - 22:01 #9
Fint, held og lykke med projektet! ;-D