Avatar billede Wezio Juniormester
02. marts 2007 - 23:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Peberspray - hvor?

Er der nogle af Jer, der ved hvor henne det er muligt at købe en peberspray i evt. Tyskland? Evt. nogle links til tyske sider?

Nu har jeg ikke lige min ordbog ved hånden, men jeg mener at peber hedder noget a la det samme på tysk?? :-)

På forhånd tak!
Avatar billede screem_brille Novice
02. marts 2007 - 23:15 #1
det er ulovligt at have og opbevare i dk.
Avatar billede Wezio Juniormester
02. marts 2007 - 23:15 #2
Det er jeg klar over. Jeg spørger blot, hvor det er muligt at købe disse henne i fx udlandet.
Avatar billede Wezio Juniormester
02. marts 2007 - 23:17 #3
Eller hvis der er nogen der ved hvad sådan en koster og hvad der præcist er i den (ud over peber, selvfølgelig),
Avatar billede Wezio Juniormester
02. marts 2007 - 23:23 #4
Hov.. har fundet dem.. efter lidt søgen og google er din ven http://www.google.dk/search?hl=da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=pfefferspray&spell=1
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2007 - 23:30 #5
westfalia i tyskland de har dem ,de gør selvfølgelig opmærksom på man kun må bruge dem hvis man bliver overfaldet af en hund .

http://www3.westfalia.de/
http://www3.westfalia.de/shops/haushalt/sicherheit/personenschutz/gegen_anfriffe/1536-pfeffer_spray_50ml.htm?vbSESSID=4886c1c1fa3b3fd2c666ff790010d974
Avatar billede Wezio Juniormester
02. marts 2007 - 23:35 #6
Ja, de har også lidt. Men desværre, kan jeg ikke se hvad de præcist indeholder, - det er jeg lidt nysgerrig for, efter vi sad og diskutterede pebersprays, deres virkning og om hvorfor de var ulovlige.. Det er jo bedre med en peberspray i tasken, end en kniv, når man færdes i nattelivet og de sene aftentimer...
Avatar billede screem_brille Novice
02. marts 2007 - 23:49 #7
de er ulovlige fordi de kan bruges både af gerningsmand og af offer.
Avatar billede Beach Mester
03. marts 2007 - 02:26 #8
Wikipedia er bedere end Google hvis du vil søge på baggrunds-stuff:-)
En kort men meget præcis dansk gennemgang af PeberSpray--->
http://da.wikipedia.org/wiki/Peberspray

//Beach
Avatar billede huset Praktikant
03. marts 2007 - 11:20 #9
at de kan handles i udlandet gør det ikke lovligt at indføre i dk
Avatar billede Wezio Juniormester
03. marts 2007 - 20:19 #10
Jeg er udemærket klar over at de er ulovlige i DK. Men det er ikke ulovligt, at kigge på dem på en hjemmeside. Jeg ved også hvordan man slår et andet menneske ihjel og hvordan man laver plastiksprængstof, men det gør mig jo ikke kriminel! :)
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
04. marts 2007 - 07:55 #11
Ved ikke præcis hvad den indeholder... Men det gør damn nas!