Avatar billede theseus Nybegynder
07. marts 2007 - 15:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Desktop-replacement bærbar til max 9000

Jeg har snart været rundt overalt.

Det er vigtigt for mig at denne computer er i et OK mærke, dvs. Ikke noget VEGA+ / Targa eller hvad det nu hedder.

Endvidere vil jeg gerne have et godt grafik-kort i maskinen, som kan køre nogle af de nyere spil.

Vil også gerne have en Core 2 Duo processor, da jeg selv mener at 64bit er vejen frem, i stedet for den sædvanlige 32bit core duo.

Ind til videre har jeg fundet denne:
http://www.zeptoeksperten.dk/Default.aspx?page=Configurator&configurationid=YtWB8WkwXHCsyf80a

Har også tjekket Dell, men det lader ikke til de smider gode grafik-kort i andet end deres XPS-serie. (som er rimelig dyr)

Har selv kigget lidt på EDBpriser.dk, men synes deres søgefunktion er underlig, hvis man har mine kriterier. :(

Hvad jeg gerne vil vide er, om der er mærker jeg har overset. Eller om Zepto er noget L***. ;)

På forhånd tak! ;)
Avatar billede theseus Nybegynder
07. marts 2007 - 15:14 #1
Endvidere som overskriften antyder, må den helst ikke koste meget mere end 9000kr.
Avatar billede nicer Nybegynder
07. marts 2007 - 15:21 #2
Avatar billede theseus Nybegynder
07. marts 2007 - 15:57 #3
Den har en super lækker skærm, det er helt sikkert. Men prisen er også derefter. :(
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. marts 2007 - 16:24 #4
Du kan læse en anmeldelse af zeptoen her http://laptopworld.dk/index.php?id=344 det er vist en ganske fin maskine, så den tror jeg roligt du kan købe. Køber du eksempelvis en fujitsu siemens kan du få en til ca samme pris med lidt langsommere ram, cpu´en der er et nummer størrer, 15.4 tommer skærm, 256mb gfx kort men ellers også de 2gb ram, 120gb hdd, core2duo og gforce 7600
Avatar billede huset Praktikant
07. marts 2007 - 16:45 #5
Jeg kan som ejer af laptopworld stå 100% indefor Znote´s
Overlader supporten til drgonzo ;D
Avatar billede theseus Nybegynder
07. marts 2007 - 18:39 #6
Altid rart med noget bekræftelse. :)

Jeg er ret overbevist om at mit valg falder på Znote 6214W. Er dog i mellemtiden kommet endnu en spiller på banen.

Mybook M72
http://www.sddata.dk/ext/mybook/new_konfig_s/index.php?r=http://mybook.dk&page=step2&param=modelId%3D29%26pos%3D0%26uID%3D

Her må jeg lige vurdere om mærket er kendt som værende OK kvalitet og endvidere må jeg vurdere hvad forskellen mellem X1600 og Geforce Go 7600 er. Med denne computer får jeg langt højere opløsning og 3" større skærm.

Eneste sammenligning af grafik-kort jeg har fundet ind til videre er her:
http://www.notebookcheck.com/NVIDIA-GeForce-Go-7600.876.0.html (link på tysk)
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. marts 2007 - 19:04 #7
tjah, jeg ville foretrække go7600..

den mybook skal du så regne med er væsentligt tungere og har noget ringere batteri tid pga den store skærm. Desuden er 1440*900 på en 17 tommer skærm ikke meget bedre end 1280*768 på en 14 tommer. Du får kun ½ ram i forhold til zeptoen, skal du op på samme mængde er prisen også den samme som zeptoen.

www.Laptopworld.dk er der også bruger tests af mobile grafik kort..
Avatar billede huset Praktikant
07. marts 2007 - 19:12 #8
MyBook er Vega plagiat
Avatar billede theseus Nybegynder
07. marts 2007 - 19:15 #9
Takker for de gode kommentare :)

Kendte ikke Mybook, før det dukkede op på EDBpriser for nogle timer siden. Men tak for info, huset.

Tror jeg vil lukke denne diskussion, hvis én af jer vil smide et svar. Så er der 15 point at hente. Takker for hjælpen, jeg vil smutte ind og læse lidt videre på Laptopworld.dk :)
Avatar billede theseus Nybegynder
07. marts 2007 - 19:19 #10
Lige til at slutte af med. Kan se jeg kan købe Zepto forskellige steder.

Hvordan kan Zeptoeksperten.dk udbyde Zepto produkter til billigere penge end Zepto selv?
Det samme gælder www.pc-direct.dk forstår det ganske simpelt ikke. :S
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. marts 2007 - 21:51 #11
handler måske om hvor meget profit man skal have, ikke sikker, bare et forslag, har selv undret mig over det
Avatar billede huset Praktikant
08. marts 2007 - 14:46 #12
Du rammer plet drgonzo