Avatar billede eva Nybegynder
07. marts 2007 - 15:15 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Langsom pc

Jeg har en pc med Intel Celeron-processor 847 MHz og 384 MB ram. Den kører utroligt langsom selv om der ikke er ret meget på pc'en der er kun brugt 1/8 del af kapacitet. Hvad kan sætte fut i den ??
Avatar billede theseus Nybegynder
07. marts 2007 - 15:18 #1
Det bliver du nødt til at uddybe mere.
Hvad operativsystem har du på maskinen ?
Hvad programmer køre du?
Hvad programmer vil du gerne kunne køre?

Endvidere, så er din maskine rimelig gammel, så vidt jeg kan se. Det kan måske godt blive svært at finde hardware der passer til din maskine.

Tror du ville være bedre tjent med en ny maskine, hvis det kommer så langt at du vil til at finde ny hardware til maskinen.
Avatar billede x-lars Novice
07. marts 2007 - 15:57 #2
Og du har selvfølgelig defragmenteret og renset for spyware og alt andet, der sløver.....?
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. marts 2007 - 16:11 #3
evt kør en chkdsk http://www.helgec.dk/chkdsk.html  du skal bare huske at hvis du har .net installeret skal du navigere frem til c:\windows\system32

Prøv evt også, hvis du kører XP, at sætte din xp skive i drevet, gå ind i startmenu, vælg kør, skriv sfc /scannow, tryk enter

Og selvfølgelig som x-lars siger, defrag og fjern al spyware/virus
07. marts 2007 - 17:25 #4
Stik mig/os en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm
så der er lidt at gå ud fra ...
Avatar billede eva Nybegynder
07. marts 2007 - 17:29 #5
Jeg kører windows xp og har en office xp. Maskine er tjekket for virus og spyware mm.
Det er mest ved brug af Internettet, hvor jeg har Explorer 7.0 at maskinen virker utrolig langsom, men måske skal jeg bare have en ny :-).
Jeg prøver lige at defragmentere så må vi se hvad der sker
07. marts 2007 - 17:39 #6
Avatar billede eva Nybegynder
07. marts 2007 - 17:41 #7
okay det prøver jeg. Jeg skal på arbejde nu så jeg vender tilbage med point i morgen
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. marts 2007 - 18:06 #8
Giver bestemt dr1 ret, standard programmer som adaware mm fanger langt fra alt snavs på en computer, så en hijackthis log ville bestemt være en god ide for at være sikker på den er helt ren, har ikke selv den vilde forstand på log rensning, men det kan virkeligt gøre underværker og dr1 skal nok klare den sag

chkdsk og sfc /scannow er bestemt ikke ting din computer bliver langsommere af, så dem vil jeg anbefale dig at køre under alle omstændigheder, specielt chkdsk er godt for din hdd at køre med jævne mellemrum
Avatar billede spuncut Nybegynder
07. marts 2007 - 23:03 #9
Tilslutter mig ovenstående, men du ku' jo lige trykke [Ctrl] + [Shift] + [Esc]
og tjekke hvilken proces som stjæler dine resourcer.
Avatar billede spuncut Nybegynder
07. marts 2007 - 23:06 #10
"..der er kun brugt 1/8 del af kapacitet.."
Hvilken kapacitet..??
Avatar billede cyberspace Nybegynder
08. marts 2007 - 08:59 #11
hent evt. denne pakke det er godt beskyttelse mod snavs/spyware (den kan anbefales)

http://arlet.dk/pakke.htm
Avatar billede eva Nybegynder
08. marts 2007 - 17:53 #12
tak for hjælpen
Avatar billede eva Nybegynder
08. marts 2007 - 17:56 #13
Jeg fandt en på mit arbejde som kunne hjælpe mig med HiJackThis, den kører bedre nu, men skal nok snart have en ny
Avatar billede drgonzo Praktikant
08. marts 2007 - 18:35 #14
Det var da så lidt, meget lidt åbentbart siden du selv tog point.. Du skulle måske have overvejet at give dem til x-lars eller dr1 da det var de 2 der foreslog dig en rensning af com og hijackthis, bare en observation :)