Avatar billede ut2003dkchamp2003 Nybegynder
09. marts 2007 - 14:09 Der er 18 kommentarer

Lyd virker ikke på mit nye bundkort

Hey.
Har lige fået et nyt bundkort i, K8MM3-V, men lyden virker ikke, selvom jeg har installeret driveren til det indbyggede lydkort fra msi.com . wtf?
Avatar billede codemanager Nybegynder
09. marts 2007 - 14:10 #1
Har du tjeket det ikke er slået fra i Bios...?
Avatar billede ut2003dkchamp2003 Nybegynder
09. marts 2007 - 14:20 #2
Jeps, har lige tjekket. AC97 er slået til.
Avatar billede codemanager Nybegynder
09. marts 2007 - 14:22 #3
Det lyder underligt, og du kan godt finde den under hardware i denne computer
Avatar billede ut2003dkchamp2003 Nybegynder
09. marts 2007 - 15:45 #4
Ja. Driveren er også installeret.
09. marts 2007 - 16:46 #5
Hvordan virker ikke ? Ingen lyd i højtalerne ?... hvor har du tilsluttet "højtaler" ?
Avatar billede ut2003dkchamp2003 Nybegynder
10. marts 2007 - 14:59 #6
Ingen lyd ja. Har dem tilsluttet hvor de skulle ved det sidste bundkort. Der er to indgange. Har prøvet dem begge. Mikrofonindgangen virker. Har prøvet høretelefoner i stedet, men det virker stadig ikke.
10. marts 2007 - 17:00 #7
Well - det har jeg oplevet før - også her på E ... Her er pointen ->

Bundkortet http://www.bms.lt/prekes/image.php?id=85414 ? er beregnet til FRONT/REAR AUDIO.
REAR er via nogle On-Board stik - det er vel dem du bruger ? Eller forsøger at bruge...
FRONT er via de gule stik (tror jeg nok?) der går til et FRONTpanel. Pointen er at hvis der isættes stik i FRONTpanelet afbrydes forbindelse til REAR (sådan skal det fungere). Med andre ord forbindelserne til FRONTpanel skal være korrekt forbundet for at der er liv i REAR...
ELLER
nogle små jumpers på MB skal flyttes/isættes det rigtige sted for at disable denne funktion / diskabe FRONpanelforbindelsen...

Det er måske lidt svært at forklare - Hmmm...
Avatar billede ut2003dkchamp2003 Nybegynder
11. marts 2007 - 00:24 #8
okay .. lyder meget rigtigt. hvordan gør jeg? :)
11. marts 2007 - 14:39 #9
Er Frontpanel forbundet (korrekt) ?
Evt. jumpers på MB ? For at disable Frontpanel ?
Avatar billede ut2003dkchamp2003 Nybegynder
11. marts 2007 - 16:22 #10
Jeg er lidt ny :)
11. marts 2007 - 19:06 #11
Manualen til K8MM3-V ->
http://www.msi.com.tw/program/support/manual/mnu/spt_mnu_detail.php?UID=715&kind=1 Download Manuel ->
Punkt: E-2-19 -> Citat:

"MSI Reminds You...
If you don’t want to connect to the front audio header, pins
5 & 6, 9 & 10 have to be jumpered in order to have signal
output directed to the rear audio ports. Otherwise, the
Line-Out connector on the back panel will not function."
Avatar billede ut2003dkchamp2003 Nybegynder
11. marts 2007 - 23:35 #12
Kan du fortælle mig hvordan man jumper ? :/
Tusind tak for din hjælp. Er meget irriterende, for bruger min computer mest til film, musik og at lave musik (ikke techno, bare rolig, rigtige instrumenter som jeg bare sætter sammen på den osv.).
11. marts 2007 - 23:47 #13
Nogle små sorte/grønne/gule 'dimser' på MB (nogle gange kaldet bøssetasker?) -> http://www.tonh.net/museum/jumper.jpg + http://www.hardware-one.com/reviews/Iwill_WO2R/images/Jumper.jpg
som i dette tilfælde skal flyttes/isættes som beskrevet i manual ->

"MSI Reminds You...
If you don’t want to connect to the front audio header, pins
5 & 6, 9 & 10 have to be jumpered in order to have signal
output directed to the rear audio ports. Otherwise, the
Line-Out connector on the back panel will not function."
Avatar billede ut2003dkchamp2003 Nybegynder
13. marts 2007 - 21:28 #14
Kan du forklare mig hvordan man gør det? Ligner et stort rod når jeg åbner.
14. marts 2007 - 11:02 #15
1) ER alle ledninger (korrekt) forbundet til FRONTPANEL ? Eller "roder" de bare ?

2) Med en passende pincet flyttes som beskrevet ->
"...pins 5 & 6, 9 & 10 have to be jumpered in order to have signal
output directed to the rear audio ports.."
Læs på Bundkortet ...
Avatar billede ut2003dkchamp2003 Nybegynder
15. marts 2007 - 16:26 #16
Der lå 5 ledninger fra frontpanelet og rodede .. prøvede at putte dem ind forskellige steder, men uden held. Der står ikke meget information på bundkortet. Kan ikke rigtig se nogen jumpere i. Og ved ikke hvor pins'ene er. Ellers går det meget godt :)
15. marts 2007 - 20:06 #17
Der må være nogle små numre ell. lign på MB -> http://www.bms.lt/prekes/image.php?id=85414 - sammenlign med førnævnte MANUAL (Du HAR ved hentet/læst/forstået(?) den ?)

JAUD1 hedder jumper/stik samlingen... ifølge manualen ...
16. august 2007 - 22:58 #18
(Hvad endte denne tråd med?)