Avatar billede kjole Nybegynder
09. marts 2007 - 21:50 Der er 8 kommentarer

Persistens: Hvordan lagres data bedst?

Hej Forum,

Jeg har lige 2 spørgsmål:

Det første er forhåbelig hurtig klaret:)
Findes der i c# en function som svare til java-funktionen super()?

Mit andet, og egentlige spørgsmål, kommer her:
Hvilken tilgang skal man have til at kunne gemme og hente data fra en fil. Altså jeg kan sagtens serializere lister af objerter og gemme hver liste i en fil.
Men hvordan gøres det hvis jeg har et highscore-objekt, 10 spiller objekter, 5 andre og 7 af nogle helt trejde? er der en mådå hvori jeg kan gemme alt data i samme fil og stadig bibeholde det simpelt?

Håber I forstår spørgsmålet.
Avatar billede driis Nybegynder
09. marts 2007 - 22:49 #1
Jeg mener at keywordet "base" i C# svarer til "super".
Det er lang tid siden jeg har skrevet Java, der kan være små forskelle.
Avatar billede kjole Nybegynder
09. marts 2007 - 23:00 #2
jeg har prøvet base(); men der kommer fejl
Avatar billede hmortensen Nybegynder
10. marts 2007 - 07:28 #3
Kaldet ser lidt anderledes ud i C#.
public <ClassName(string myVar) : base(myVar) { }
Avatar billede tuxic Nybegynder
10. marts 2007 - 11:13 #4
Mht serialiseringen er der flere måder. Binærserialisering eller min favoritklasse i frameworket XmlSerializer
Avatar billede akempff Nybegynder
10. marts 2007 - 14:09 #5
Til XmlSerializering kan du angive hvilke typer en liste f.eks. kan have.
I eksemplet herunder vil listen modules kunne indeholde både class1, class2 og serialise/deserializere hvis klasserne er serializable.

[XmlElement("Class1", typeof(Class1)), XmlElement("Class2", typeof(Class2))]
public List<ClassBase> Modules
{
    get { return modules; }
    set { modules = value; }
}
Avatar billede akempff Nybegynder
10. marts 2007 - 14:14 #6
Jeg læste lige spørgsmålet igen, og jeg tror ikke helt keh har svaret på det du spørger om :)  I det ovenstående eksempel vises hvordan du kan serialisere en liste med forskellige datatyper i.

I dit eksempel kan du måske et objekt med lister til spiller objekter:  List<Spillere> spillere; samt en til hver af de andre ting med mindre de hænger logisk sammen og f.eks. er nedarvet af samme base (her vil du kunne lave en liste).

Du kan så serializere hele det object med lister og hele pivtøjet.
Avatar billede kjole Nybegynder
28. marts 2007 - 20:47 #7
svar
Avatar billede kjole Nybegynder
28. marts 2007 - 20:48 #8
Ingen kunne rigtig svare på mit spørgsmål, så lukker ned