Avatar billede magger Novice
10. marts 2007 - 22:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Anbefaling af krypteringssoftware?

Kan nogen anbefale et godt, gratis program, der kan kryptere Word-dokumenter og lign.?

Er det PGP, jeg skal have fat i eller...?

PF tak!

/magger
Avatar billede eckhardt Nybegynder
10. marts 2007 - 22:35 #1
hvis jeg husker rigtigt kan du sætte kode på et word dokument ..
er det ikke godt nok ?
Avatar billede magger Novice
10. marts 2007 - 22:41 #2
Måske... jeg vil gerne være sikker på, at det kun er mig, der umiddelbart kan komme til de dokumenter - er koden sikker nok, hvis jeg nu får en af de der virus'er der sender ale dokumenter videre til samtlige personer i min adressebog i Outlook?
Avatar billede eckhardt Nybegynder
10. marts 2007 - 22:50 #3
sikker og sikker det kommer jo også an på hvad du  bruger som kode jo..
men det skulle jeg da mene

men du kan da også altid bruge pgp men jeg kan ikke huske om du kan bruge det til at kryptere en enkelt film det er nogle år siden jeg har brugt det selv
Avatar billede magger Novice
10. marts 2007 - 22:52 #4
OK - takker.

Andre, der vil byde ind på den?
Avatar billede tlw Nybegynder
14. marts 2007 - 08:14 #5
Jeg har brugt folder lock. Det kræver bare at man opretter en mappe og putter filen i den.
http://www.newsoftwares.net/folderlock/
Avatar billede radion Nybegynder
14. april 2007 - 18:42 #6
jeg vil bestemt anbefale PGP eller GPG ( freeware ) det er efter sigende noget af det sikreste du som privat person kommer i nærheden af.

words egen kryptering er forholdsvis simpel at bryde..

med PGP er du sikker :)
Avatar billede radion Nybegynder
14. april 2007 - 18:43 #7
og du kan sagtens nøjes med at kryptere en enkelt fil med pgp
Avatar billede magger Novice
26. december 2008 - 15:22 #8
Lukketid. Eckhardt, vil du lægge et svar?

/magger
Avatar billede magger Novice
20. august 2012 - 14:28 #9
Lukktid
Avatar billede ChrW Nybegynder
10. marts 2014 - 18:08 #10
Det meste krypterings software er som en åben bog for NSA, CIA OG ECHELON. Fordi de amerikanske myndigheder kræver en bagdør. Det gælder også PGP.
Men et firma fra NZ har krypterings software som ikke har denne, svaghed. Se selv her http://www.kryptel.com/products/
Der er flere forskellige at vælge imellem.