Avatar billede scorp-d Nybegynder
14. marts 2007 - 13:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Netværks installation over usb harddisk

Hej...

Jeg har så haft installeret Mandriva flere gange nu, men det har aldrig lykkes mig at findes usb.img, som efter sigende kunne gøre så man kan lave en netværksinstallation over usb stick.

Jeg har ikke noget diskettedrev så winrawrite og network.img kunne jeg ikke lige få til at virke...

Hvad skal jeg ligge ned på min usb stick for at starte netværksinstallationen op på den. ?

På forhånd tak.
Scorp-D
Avatar billede JoeX2 Praktikant
14. marts 2007 - 23:39 #1
Her bliver det meget lettere, hvis du er så heldig at du har adgang til at computer der i forvejen kører Linux. Jeg kender menlig ikke et værktøj til at gøre en usb dims bootbar, der virker i windows. Du kan bruge en livecd i stedet.

Og hvis du alligevel skal have en livecd, så hvorfor ikke vælge Mandriva One. Den kan kopiere sig selv til din harddisk.

Når den er installeret kan du ændre stien til kilderne i mandriva, og du kan herefter installere flere programmer direkte fra internettet. (Fx værktøjer til at gøre din usb dims bootbar :-) )
Avatar billede scorp-d Nybegynder
11. maj 2008 - 20:38 #2
Post lukket.