Avatar billede bjerreb Praktikant
15. marts 2007 - 13:43 Der er 3 kommentarer

Opsætning af trådløst netværk

Hej
Jeg har lovet at forsøge at hjælpe min storebror med at sætte hans trådløse router op. Han har netop købt en Belkin wireless G router - 2.4 ghz.

Hans udbyder er Cybercity, som hans arbejde betaler. Han har gennem arbejdet fået en sonicwall TZ170 og et Zyxel modem, som er forbundet korrekt.

Mit problemem er at få koblet den trådløse router til systemet, så de slipper for kablerne.

Hvordan skal den kobles til og gennem hvilke stik.

Her er en beskrivelse af portene på de forskellige enheder:
Trådløse router:
Har en "conx to modem WAN" indgang sat 4 ens porte til netværkskabler

Sonicwall:
Har et "wan" stik, et "opt" stik og 5 ens porte til netværkskabler

Zyxel:
Har et "dsl" stik og et "lan 10/100m" stik

Nogle som kan hjælpe mig med at forbinde skidtet til hinanden?
Avatar billede nva Praktikant
15. marts 2007 - 13:46 #1
Avatar billede nva Praktikant
15. marts 2007 - 13:48 #2
Vejledningen viser hvordan en trådløs router kobles sammen med en router fra fx. et teleselskab.
Avatar billede bjerreb Praktikant
15. marts 2007 - 13:51 #3
Tror umiddelbart at mit problem ligger ved sonicwallen - nogle som kan be- el afkræfte dette?

>>nva - takker for tegningen, men den er jo ikke så overskuelig synes jeg