Avatar billede mickill Nybegynder
16. marts 2007 - 10:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

checkbox og database

jeg har en tabel1 (access) med en kolonne DATA indeholdende kommasepareret data:
data1, data2, data3, data4 osv.

jeg har en tabel2 med en kolonne DATA2 indeholdene data i hver deres felt:
data1
data2
data3 osv

jeg har en side som udskriver data fra tabel2 kolonne DATA2 med en dertil hørende checkbox

jeg kunne godt tænke mig at de checkboxes som har samme værdi som data i tabel1 bliver CHECKED, så hvis man f.eks. har data1, data2, data5 i tabel1 så skal checkbox data1, checkbox data2 og checkbox data5 være checked.

håber det er til at forstå

/Mickill
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2007 - 12:27 #1
hejsa

som jeg forstår dette her (hvis jeg gør) så er der mange mere eller mindre hensigtsmæssige måder at lave dette her på... og jeg tror at ligegyldigt hvad man gør så er dette her virkelig noget som kræver noget af en asp-server - for der skal laves mange regnestykker/sammenligninger her... men det kan lade sig gøre.

Men prøv at sætte den kode du har nu herind... så skal jeg prøve at se om jeg kan sætte en eller anden if-sætning ind i din checkbox sådan at den enten er checked eller unchecked... Men det er lidt svært at gisne om det her så længe jeg ikke ved hvad vej vi vil...

\Dan
Avatar billede mickill Nybegynder
16. marts 2007 - 13:32 #2
OKay, her er hvad jeg har fået lavet indtil videre, uden dog at det virker.

<%
sqlBorger = "select * from Persondata where Jobpilot = '" & Session("BrugerID") & "'"
'response.write sqlBorger
'response.end
Set rsBorger = conn.execute(sqlBorger)

sqlFaglige = "select * from DineFagligeKompetencer where BrugerID = '" & request.QueryString("borgerid") & "'"
'response.Write sqlFaglige
'response.end
set rsFaglige = conn.execute(sqlFaglige)
%>
<%
sqlKompetence = "select * from ValgfagligKompetence Order by Kompetence"
set rsKompetence = conn.execute(sqlKompetence)
%>
<form action=# method=post>
<table border=0 cellpadding=0 cellspacing=0 width=100%>
<tr>
<td height=10></td>
</tr>
<%
i = 0
y = 0
%>
<tr>
<% do while not rsKompetence.eof and i < 4 %>
<%
strFaglige = rsKompetence("Kompetence")
'strAlmene = split(strAlmene,",")
'i = 0
'y = 0
'for b = Lbound(strAlmene) to Ubound(strAlmene)
strSQL1 = "Select * from DineFagligeKompetencer where Kompetence like '%" & strFaglige & "%' and BrugerID = '" & Session("BrugerID") & "'"
'response.Write strSQL1
'response.end
Set rs1 = Conn.Execute(strSQL1)
%>
<td width=20%><font face=arial size=1><%=rsKompetence("Kompetence")%></font></td>
<td width=1>
<input id="Checkbox1" type="checkbox" name="kompetence" value="<%=rsKompetence("Kompetence")%>" />
</td>
<%
i = i + 1
y = y + 1
if i = 3 then
i = 0
response.Write "</tr>"
end if
rsKompetence.movenext
loop
%>
<input id="Hidden1" type="hidden" name=antal value="<%=y%>" />
<tr>
<td colspan=6 align=center><input id="submit200" type="submit" value="submit" /></td>
</tr>
</table>
</form>
Avatar billede mickill Nybegynder
22. marts 2007 - 13:15 #3
prøver noget andet