Avatar billede Tordenfusk Seniormester
18. marts 2007 - 22:50 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Bedste grafik kort til prisen

Sad og kikkede lidt på tomshardware side, og kikkede på deres The Best Gaming Video Cards for the Money: March 2007
tænkte på om der findes noget ligende på nogle danske hardware hjemmesider med danske priser, da de amerikanske priser jo ikke kan bruges til ret meget da vores priser er noget højere.

og ja jeg er nemlig på udkik efter et nyt grafik kort, og har sat mig et max på en 1400,- og med hjælp fra tomshardware så har jeg fundet det her kort.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=357583
Avatar billede iziqio Nybegynder
19. marts 2007 - 10:30 #2
Avatar billede drgonzo Praktikant
19. marts 2007 - 11:30 #3
Tomshardware har også klart udråbt x1950pro til vinderen i ydelse/krone kategorien

GForce 7600 serien er for lille hvis du skal være bare en smule seriøs gamer :)
Avatar billede iziqio Nybegynder
19. marts 2007 - 11:49 #4
Umiddelbart vil jeg mene at du har svært ved at se forskellen på ydelsen på de to. Det man kan se er f.eks. FPS tallet nede i hjørnet, men den reelle forskel er jeg ikke helt sikker på at du kan se = lidt spild af penge.
Jeg tror også at du kan hente lige såmeget ved at "optimere" dit system til 7600, som du får ved at bruge dobbelt så mange penge på grafikkortet :) uden at bruge energi på at "optimere" drivere, software og generel oprydning.
Men det er bare min mening :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
19. marts 2007 - 12:05 #5
Det er da noget af en udtalelse. Med et bedre kort kan du sætte flere effekter som AA og AF på uden at det hakker, du kan køre i højere opløsninger og effekterne i spillet vil se bedre ud.. Samme ydelse ved at optimere til 7600, det er helt ærligt en gang fis at lukke ud, selvfølgelig kan du ikke hente samme udelse ud af et 7600 kort som et x1950 kort, x1950 kortet har flere pixelpipelines, vertexshadere, højere ram hastighed, højere coreclock mm.. Din udtalelse er simpelthen noget af det ringeste jeg har hørt længe, det er en om´er ;)

Hvis du tror et spil ser ens ud på de kort, selv med samme indstillinger, tager du meget fejl
Avatar billede drgonzo Praktikant
19. marts 2007 - 12:09 #6
http://www23.tomshardware.com/graphics.html?modelx=33&model1=531&model2=607&chart=198 x1950pro yder ca 3 gange så godt som 7600gs, det kan du hverken optimere, oprydde eller overclocke dig ud af, desværre
Avatar billede iziqio Nybegynder
19. marts 2007 - 12:40 #7
Ok, jeg vil give dig delvist ret. Der er selvfølgelig forskel på selve hardwaren og det er også det man betaler for.
Jeg vil ikke udgive mig for at være "ekspert" her på eksperten, så spring mit input over. Hør på drgonzo, hvis du vil have det bedste køb for 1400kr, men tænk over om det er 1400 kr værd. For måske er 700 kr i hånden mere værd til f.eks. 300 gb ekstra harddisk, 2 gb ram eller en ny DVD brænder. (Bare en side bemærkning som ikke helt besvarer dit spørgsmål)
PS: Er du, Tordenfusk, en seriøs gamer?
Avatar billede drgonzo Praktikant
19. marts 2007 - 13:30 #8
700kr får du heller ikke 2gb ram for ;).. Skal du game bare en smule er 7600 for lidt. Vil du bruge op til 1400 er det x1950pro du skal have
Avatar billede iziqio Nybegynder
19. marts 2007 - 14:13 #9
Sorry, min fejl. 2 stk 1 GB - DDR II af 377 kr. = 754 kr.
http://www.studiepriser.dk/shop/product_info.php?products_id=50066374
Avatar billede drgonzo Praktikant
19. marts 2007 - 14:28 #10
PC5300 CL5???? Så kan du lige så godt smide pengene ud af vinduet ;)
Avatar billede drgonzo Praktikant
19. marts 2007 - 14:29 #11
2GB ram eller xtra hdd eller hvad det nu måtte være hjælper desuden ikke hvis du har et skod gfx kort ;)
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
19. marts 2007 - 22:51 #12
hehe, først kan jeg lige nævne at det er grafik kortet jeg mangler, k're med onboard kort lige pt fordi mit forige kort gik i stykker, derud over har jeg 640gb hdd, en p4 661 3ghz, og 2x512mb crusial pc3200 ram som køre dual channel, ikke det vilde men det virker.

izigio, jeg er ikke den vilde gamer, men vil gerne spille fear, stalker, de nye episoder af halflife, prey osv, og jeg vil gerne have muligheden for at det også kan se pænt ud, har en 19" lcd der køre 1440x900, så kommer ikke til at køre en højere opløsning end det, men vil så gerne have muligheden for at skrue op for detaljerne så jeg også får en god visuel oplevelse ud af det.
Avatar billede drgonzo Praktikant
20. marts 2007 - 07:20 #13
Avatar billede drgonzo Praktikant
20. marts 2007 - 07:21 #14
nu er du sikker på det er pci-express kort du skal have ik?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
20. marts 2007 - 14:41 #15
jojo, pci-e x16, så den er god nok.
Avatar billede drgonzo Praktikant
20. marts 2007 - 17:57 #16
oki, har du truffet en beslutning, eller er der brug for mere hjælp??
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
20. marts 2007 - 18:32 #17
jo lige et enkelt spørgsmål mere.
kender du nogle stedet udover dba og qxl hvor man sælger brugte grafik kort, vil nemlig undersøge om man kan lave en god handel med brugte grafik kort.
kunne jo være man var heldig og kunne få et bedre kort for 1400,-, el. tror jeg sku det bliver det x1950pro der.
Avatar billede drgonzo Praktikant
20. marts 2007 - 18:45 #18