Avatar billede cordion Nybegynder
24. marts 2007 - 17:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

overclocking af en Pentium 4 2.8Ghz

jeg har aldrig overclocket før.

Planen er at overklocke min pentium 4 2.8Ghz
ville gerne høre om der er nogen der kunne give mig råd på dette område hvilken køler skal jeg skaffe, og og hvilken hastighed kan jeg komme sikkert op på (vurderet)
Avatar billede huset Praktikant
24. marts 2007 - 17:39 #1
Avatar billede huset Praktikant
24. marts 2007 - 17:40 #2
Det er totalt umuligt at sige hvilken frekvinde du kan ende på. Alt for meet spiller ind her.
Zalman 7000B er et godt bud
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. marts 2007 - 19:43 #3
Kan overclocke min egen med standard køler med 20% - temp stiger 5-10 grader med standard køler, 3-7 grader med en zalman.
Avatar billede dboy26 Nybegynder
25. marts 2007 - 00:16 #4
Køling er den vigtigste faktor når man overclocker..og hvor langt op ville din plan være og clocke din cpu ?? fra 2,8 til ??
I øvrigt er 2,8 en god solid hastighed og desuden vil en højere hastighed på cpu ik nødvendigvis være bedre, hvis dit bundkort ikke kan klare den hastighed..Der vil altid være et absolut max på hvor meget din cpu kan klare uanset køling, men optimal køling og en stabil kørsel så skulle du gerne få 3Ghz ud af den..
MEN som sagt hvorfor når det er P4 2,8Ghz.. det jo fint
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. marts 2007 - 08:56 #5
med et ok bundkort, en zalman køler og nogle gode ram (eks kingston hyper x) skulle du nemt kunne få den op på 3.3ghz.. Det ville hjælpe hvis du beskrev din hardware lidt mere nøjagtigt, bundkort, ram, køling

CPU køling
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=104948 denne skulle fint klare at holde CPU kold også med OC
Avatar billede cordion Nybegynder
26. marts 2007 - 17:40 #6
jeg skal til at skifte mit bundkort snart (til det bedste 478socket mobo jeg kan finde)
burde jeg ikke kunne forhøje min multiplier uden at tænke på mine ram?
har nemlig billige ram (2x512MB PC2700 kingston valueram)
standard køling, skal også skiftest ud...

jeg skal også bare lige presse en lille smule extra ud af den... mit media center 2005 kører med 92-100% af cpu'en når jeg kører live tv
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. marts 2007 - 18:30 #7
du får meget svært ved at finde et ordentligt socket 478 bundkort, de er bare ikke til at opdrive i andet end microatx eller dyre server boards. Med value ram kan du nok hive en 200mhz xtra ud din cpu, 33mhz på ram, kan ikke lige huske hvad det giver i fsb, men har du et godt mobo og ordentlig køling vil det være dine ram der bremser dig.

Det lyder mere til du skulle prøve at køre en rensning af din com, kør chkdsk, diskoprydning, defrag, anti vir, anti spy/malware, da den fint burde kunne køre live tv.
Avatar billede cordion Nybegynder
26. marts 2007 - 18:42 #8
det er også meningen at købe et mATX har fået øje på et hos SHG
men er det ikke sådan at det kun nødvendigt at hive mine ram op hvis jeg hiver clocken op på cpuen? (noget med at clocken skal være lavere end ram hastigheden)
hvis jeg kun sætter multiplieren op, så burde jeg være ok... eller er det forkert?
Avatar billede cordion Nybegynder
26. marts 2007 - 18:44 #9
og btw... det er tuneren der suger på cpuen, da det var en billig en så den skal nok skiftes engang
Avatar billede cordion Nybegynder
19. januar 2012 - 15:31 #10
lukket