Avatar billede repsak Nybegynder
27. marts 2007 - 02:25 Der er 1 kommentar

Kontroller mangler

Jeg er lige faret vild i mine event life-cycles...

Jeg har dette kode. Hvordan får jeg OnClick til at udskrive et tal > 0? (line nu udskriver den blot 0, det er somom at den ikke gemmer de data som jeg opretter)

Eksemplet er et simplificeret udsnit af min kode (ASP.NET 1.1)

namespace Test{
    public class Demo : Page {
        protected System.Web.UI.WebControls.Button but_save;
        protected System.Web.UI.WebControls.PlaceHolder plh_table;
        private HtmlTable maintable = new HtmlTable();

        private void Page_Load(object sender, System.EventArgs e) {
            if(!IsPostBack){
                CreateTable();
                but_save.Text = Language.GetTerm("save", false);
            }

        private void CreateTable(){
            maintable.ID = "maintable";

            HtmlTableRow row = new HtmlTableRow();
            HtmlTableCell cell = new HtmlTableCell();

            foreach(string s in TestStrings.Strings){
                row = new HtmlTableRow();
                row.ID = "row_" + s;
                cell.InnerText = s;
                row.Cells.Add(cell);
                maintable.Rows.Add(row);
            }
            plh_table.Controls.Add(maintable);
        }

        #region Web Form Designer generated code
        override protected void OnInit(EventArgs e) {
            //
            // CODEGEN: This call is required by the ASP.NET Web Form Designer.
            //
            InitializeComponent();
            base.OnInit(e);
        }

        /// <summary>
        ///        Required method for Designer support - do not modify
        ///        the contents of this method with the code editor.
        /// </summary>
        private void InitializeComponent() {
            this.but_save.Click += new System.EventHandler(this.but_save_Click);
            this.Load += new System.EventHandler(this.Page_Load);

        }
        #endregion

        private void but_save_Click(object sender, System.EventArgs e) {
            Response.WriteLine(maintable.Rows.Count.ToString());
        }
Avatar billede neoman Novice
27. marts 2007 - 09:58 #1
Det er fordi du ikke har noget indhold i din tabel. For dynamisk tilføjede kontroller skal du genskabe dem hver gang - således også ved postback.

Hvis du flytter  din CreateTable til udenfor din if(!IsPostBack) blok, så burde det virke.