Avatar billede denflinkelaanehaj Nybegynder
30. marts 2007 - 05:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Adgang kun med password i html?

Jeg har en simpel hjemmeside lavet i html.

Nu vil jeg gerne lave en underside med VIP-adgang som kræver et password for at komme ind til.
Det skal være sådan at hvis man forkert password får man beskeden "Desværre... det er IKKE det rigtige kodeord", og skriver man det rigtige kodeord sendes man videre til en "hemmelig" side.
Den hemmelige side skal man IKKE kunne finde frem til, sådan at man kan "snyde" og skrive stien direkte i browseren.
Man skal ikke være registreret som bruger eller noget i den stil - bare man kender adgangskoden skal man kunne komme ind... så jeg ville gerne slippe for en databaseløsning.

Kan man det?
Hvis ja, hvordan gør jeg det så nemmest/smartest?

/DFL

PS: Er selvfølgelig villig til at forhøje points til max (200p) for de færdige koder, så jeg ikke skal bøvle for meget med det selv.
Avatar billede denflinkelaanehaj Nybegynder
30. marts 2007 - 05:40 #1
Rettelse:
Det skal være sådan at hvis man *SKRIVER* forkert password får man beskeden "Desværre...
Avatar billede keysersoze Guru
30. marts 2007 - 07:29 #2
du vil aldrig kunne få en skudsikker funktion uden serverside-funktioner (asp, php...) men kun noget tilnærmelsesvis - fx;

http://activedeveloper.dk/articles/265/
Avatar billede denflinkelaanehaj Nybegynder
30. marts 2007 - 17:33 #3
Det ligner det jeg skal bruge.

Tusind tak for hjælpen.
Svar hvis du vil have points =)

/DFL
Avatar billede keysersoze Guru
01. april 2007 - 23:46 #4
svar :)
Avatar billede denflinkelaanehaj Nybegynder
02. april 2007 - 16:13 #5
Accepteret ;)