Avatar billede jps2mt Nybegynder
31. marts 2007 - 18:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

VB6: ALT-F4 på en fullscreen form

Hvordan fanger jeg ALT-F4 på en FullScreen form i VB6??

Det virkede med normal form, men efter den er blevet fullscreen uden ramme osv. reagerer den ikke længere på ALT-F4...
Avatar billede tjacob Juniormester
04. april 2007 - 15:11 #1
Du kunne fange keypress manuelt: Læg denne Sub i Form1:

Private Sub Form_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)

    If ((Shift And vbAltMask) > 0) And KeyCode = vbKeyF4 Then
        Unload Form1  'eller hvad der nu skal gøres.....
    End If

End Sub

/tjacob
Avatar billede tjacob Juniormester
14. april 2007 - 19:01 #2
Hva' så?    Er det ikke på tide at lukke? Hvis ikke du kan bruge svaret, så tag points selv, eller uddyb spørgsmålet..........