Avatar billede peerlarsen Praktikant
03. april 2007 - 12:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med IE7 og Vista

Er der andre end mig, som har følgende problemer med IE7 og Vista?

1. Mange gange når man lukker IE7 ned, så fortæller Vista at der har været et problem med IE, og den genstarter.

2. Man kan ikke vise få vist film når man klikker i et link til en sådan. IE7 kommer bare frem og fortæller, at man nok ikke har forbindelse til internettet.

Jeg har sat Microsoft på sagen, men det er åbenbart ikke sådan lige at løse. De har åbenbart ikke hørt om det før.

Vista er opgraderet fra en Xp, som var helt nyinstalleret, og intet andet installeret på den. IE7 begyndet på det samme, så det er ikke fordi der er installert nogen andre toolbars mm. som kan lave problemet. Jeg har på fornemmelsen at det er sket i forbindelse med opgraderingen fra Xp til Vista. IE7 var også installeret på Xp, sammen med diverse service packs osv. men intet andet.
Avatar billede venturer Nybegynder
03. april 2007 - 12:40 #1
Jeg kører med en "ren" Vista installation. Og jeg har ikke oplevet det du beskriver. Lyder lidt pudsigt.
Avatar billede sascha Nybegynder
03. april 2007 - 16:00 #2
Kører ligesom venturer med en "ren"installation, og oplever heller ikke de nævnte problemer
Avatar billede peerlarsen Praktikant
03. april 2007 - 23:51 #3
Nu har jeg da fået løst det ene problem, det med at IE7 genstarter når man lukker den ned. Det var ganske enkelt Windows Live Toolbar som lavede balladen, men det var lidt tricky at finde ud af. Det hjalp nemlig ikke noget at fjerne den, eller alle andre tilføjelsesprogrammer, det gik den stadig ned af. Det hjalp først, da jeg helt afinstallerede windows live toolbar. Da jeg så senere prøvede at installere den igen, skete der heller ikke noget. Det var først da jeg aktiverede den igen, at problemet kom tilbage. Det hjalp så heller ikke noget blot at deaktivere den igen, den skulle ganske enkelt helt afinstalleres, før problemet forsvandt igen.

Nu må jeg så se om jeg kan få løst mit andet problem. Jeg følger op på sagen, i tilfælde af, at nogen løber ind i samme problem.
Avatar billede cvan Nybegynder
18. november 2007 - 23:12 #4
Jeg har ikke Windows Live Toolbar, men det sker også for min computer.

Jeg kan slet ikke besøge den her http://technology.desktopnexus.com/wallpaper/7103/

Så lukker den ned og genstarter...

Jeg følger også op på sagen, hvis nogen kan løse problemmet.
Avatar billede cvan Nybegynder
19. november 2007 - 08:21 #5
Jeg har fundet løsningen på problemet. Gå ind i Internetindstillinger --> Avanceret --> Nulstil. Så burde du kunne besøge de websider som førhen fik IE til at crashe.