Avatar billede drumboy Nybegynder
03. april 2007 - 21:15 Der er 6 kommentarer

Counter-Strike + DirectX-problem

Kære Eksperter!
Jeg har problemer med at få mit CS Source til at virke. Når jeg går ind i spillet kommer der et vindue med teksten: "latest DirectX requiered"...men jeg HAR allerede installeret DirectX 9.0 og checket at det ER denne version vha. "DXDIAG" i run-feltet.
Det skal siges at mit grafik-kort er lidt gammelt. Et GeForce3 TI200, med sidst nye NVidia driver.
Jeg fandt et forum hvor de rådede til at nedgradere NVidia-driveren en gang bagud, men det gav heller ikke noget resultat...

Har i et bud?!?
Jeg belønner glædeligt med masser af point! :-)
Avatar billede stellahell Nybegynder
03. april 2007 - 21:31 #1
Jeg vil ikke kaste mig ud i at være ekspert om CS:Source eller grafikkort, men kan problemet ikke være at dit grafikkort ikke understøtter directX 9.0? Eller måske så er det bare ikke den sidste DirectX version du har. Den sidste hedder 9.0c så vidt jeg kan se, men ved ikke hvor meget det betyder.

Download hos microsoft:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=9226A611-62FE-4F61-ABA1-914185249413&displaylang=en
Avatar billede drumboy Nybegynder
03. april 2007 - 21:39 #2
Jeg mener at det skulle være sidst nye DirectX 9.0 driver...men nu prøver jeg at downloade den igen og gør mig sikker på at der er 9.0c versionen jeg har. Hvis det skulle virke får du pointene.
Jeg tror mit grafikkort burde virke, da jeg mener andre har kørt spillet med ældre kort. Men måske har du ret...
Avatar billede drumboy Nybegynder
03. april 2007 - 21:45 #3
Sorry mate, samme besked...

Er der en bestemt måde DirectX 9.0c skal installeres på? Jeg har bare unzippet den til en folder i roden på C:\ og så trykket DXSETUP.exe?
Burde det ikke være alt?
Avatar billede lasse88 Nybegynder
03. april 2007 - 21:46 #4
Avatar billede drumboy Nybegynder
03. april 2007 - 21:59 #5
tjaeh...der står bare at jeg skal gå end på microsofts directx-side og update, men der har jeg været 50 gange nu...såeh, jeg tror ikke det kan være DET.
Men tak for hjælpen!
Avatar billede drumboy Nybegynder
04. april 2007 - 01:45 #6
Jeg har selv løst problemet.
Jeg afinstallerede XP SP2 og geninstallerede den så igen. Så accepterede den directx 9.0c...men ikke før
Men tak for kommentarene.
Nu mangler jeg bare at vide hvordan man lukker spørgsmålet?!?