Avatar billede tonnym Nybegynder
04. april 2007 - 09:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

C5 2.1 og MS Access 2003

OBS! Genpost af gammelt spg.!

Jeg prøver lige igen om der er nogen som kan hjælpe med en ODBC fejl i en forbindelse mellem en native C5 2.1 database og en MS access 2003.

Når jeg prøver at sammenkæde til hvilken som helst C5 tabel (jeg kan sagtens browse hele databasen) og trykker ok, ja så får jeg en fejl som hedder; "Argumentet er ugyldigt" og det i en standard windows advarselsvindue.

Når jeg trykker på hjælp til denne fejl lyder beskrivelsen på en "Fejl 3001" og følgende beskrivelse (copy/paste fra MS)

******************************************************************

Argumentet er ugyldigt. (Fejl 3001)
Du har forsøgt at udføre en handling, der indebærer en rutine i et DLL-bibliotek (Dynamic Link Library), og et af argumenterne til rutinen er ugyldigt. Kontroller indtastningen for at sikre dig, at du har angivet de rette argumenter, og forsøg derefter at udføre handlingen igen.

Denne fejl opstår også, hvis du i et argument til en metode forsøger at benytte konstanter, der gensidigt udelukker hinanden, f.eks. at angive både dbConsistent og dbInconsistent i argumentet indstillinger til metoden OpenRecordset.

******************************************************************

Jeg har søgt og søgt men kan intet finde som kan rette fejlen.

Fra Excel kan jeg sagtens hente data via samme ODBC forbindelse, så jeg forstår ikke helt hvad det er som stopper i Access.

Håber nogen kender til fejlen og kan hjælpe :o)
Avatar billede supertekst Ekspert
04. april 2007 - 13:05 #1
Hvilken ODBC-driver anvender du?
Avatar billede tonnym Nybegynder
04. april 2007 - 13:50 #2
jeg bruger Microsoft C5 2.10, Hot fix 0, Opdateret ODBC driver version 5.50.0.13
Avatar billede supertekst Ekspert
04. april 2007 - 14:09 #3
Anvender selv en demo-version 3.00 (driver 6.01.00.15) - det virker OK.
En C5-konsulent har forøvrigt fortalt, at C5 2.10 og ODBC er problematisk - hvilket jeg selv har erfaret for et års tid siden.
Avatar billede tonnym Nybegynder
04. april 2007 - 14:20 #4
Problematisk jo tak, men ikke desto mindre bør det vel virke på en eller anden facon.
Avatar billede tonnym Nybegynder
28. august 2007 - 10:49 #5
lukker spg. - vi har skiftet til SQL server og problemet er derfor ikke længere relevant. Det blev dog ikke løst inden skiftet, så har ikke nogen løsning på problemet.