Avatar billede Onkelalfa Nybegynder
06. april 2007 - 09:55 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Internet forbindelsen fryser i 5+ sek med ny WIN XP update

jeg updater som altid mit windows da den nye kommer her fjerde april.

Den hedder http://support.microsoft.com/?kbid=925902.

Efter det har jeg med et tilfældigt antal minutters mellemrum oplevet at min internetforbindelse ryger i ca 5-10 sekunder.

Det er for at sige det mildt hamrende irriterende, både når jeg læser nyheder, men så sandelig også når jeg spiller på internettet.

Computeren i sig selv fryser ikke, det er kun internet forbindelsen.

Efter jeg har installeret den her update - og problemet var der derefter, har jeg også updated til IE 7.0.

Håber der er en der kan et godt råd. Jeg har mange ting på computeren som jeg gerne vil beholde, og jeg har lånt min transportable HD til min bror, så kan ikke smide mine ting over som det ser ud nu.

Håber der sidder en klog gut derude med en ide om hvad jeg kan gøre.
Avatar billede off-line Nybegynder
06. april 2007 - 14:33 #1
http://support.microsoft.com/kb/935448/en-us
Prøv dette patch, ellers afinstaller IE7.
Avatar billede off-line Nybegynder
06. april 2007 - 14:37 #2
Ps. mange har i øjeblikket problemer med Rthdcpl.exe Det er et problem, som
Microsoft har skabt med sin update.
Avatar billede off-line Nybegynder
06. april 2007 - 14:49 #3
Avatar billede Onkelalfa Nybegynder
06. april 2007 - 20:10 #4
umiddelbart virker det ikke.

Jeg er igang med at downloade den update til realtek, går dog utrolig langsomt med ca 8kb/sek.

Jeg har lige haft et af disse disconnects(DC).

Kan jeg afinstallere IE7 og gå tilbage til det jeg havde før uden problemer?
- det skal her nævnes at jeg havde problemet inden jeg updatede til IE7.

Desuden for jeg ikke nogen fejl melding, den DC bare.. - viser det ikke engang når jeg kontrollere "lan forbindelse"
Avatar billede off-line Nybegynder
06. april 2007 - 20:30 #5
Jeg går ud fra, at du valgte den danske version. Hvis den ikke virkede,
er det fordi, selv om man vælger dansk får man engelsk. her er et link
til den danske: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=74ad4188-3131-429c-8fcb-f7b3b0fd3d86
Og ja du kan afinstallere IE7 i kontrolpanel/tilføj og fjern
Avatar billede Onkelalfa Nybegynder
06. april 2007 - 20:35 #6
jeg har lige downloadet filen igen "WindowsXP-KB935448-x86-DAN.exe" og installeret den igen.

jeg er også blevet færdig med at DL den fil fra realtek - genstartet computeren og 2 min efter opstart for jeg det samme problem igen :/

Jeg går igang med at afinstallere IE7
Avatar billede Onkelalfa Nybegynder
06. april 2007 - 20:38 #7
jeg fandt ikke noget IE 7 kun, så jeg afinstallerede hele IE..

genstarter også håber jeg
Avatar billede Onkelalfa Nybegynder
06. april 2007 - 20:48 #8
indtil videre - 10 min nu, har jeg ikke DC. Men, byen og drenge kalder så jeg bliver nødt til at vente til imorgen med at få at se om det virkede.

Du skal ihvertfald have tak for nu gotfred, hvis spanden virker imorgen så vil det være dejligt hvis du aflevere et svar nu - så kan jeg acceptere det når tid er :)
Avatar billede Onkelalfa Nybegynder
06. april 2007 - 20:51 #9
Ja, man skal ikke glæde sig for hurtigt.

Jeg nåede lige at lukke min firefox ned, da min stream på winamp koksede og jeg prøvede  at finde google igen, men DC.

problem ikke løst endnu :(
Avatar billede off-line Nybegynder
06. april 2007 - 20:59 #10
Jeg forstår ikke, at IE7 ikke var at se i Tilføj og fjern. Når du får tid, skal du
nok reparere IE6?
Avatar billede Onkelalfa Nybegynder
07. april 2007 - 14:23 #11
Jeg har installeret IE igen, og den kom så automatisk som IE 7.

Jeg kan ikke finde IE 7 i tilføj / fjern programmer, kun IE generelt inde under tilføj/fjern windowskomponenter
Avatar billede off-line Nybegynder
07. april 2007 - 15:41 #12
Mystisk, den ligger da på nettet når man søger på IE6. Men Microsoft vil måske kun af med IE7 ? Måske kan den hentes fra din winCD. Men hvordan kører dit internet nu?
har det hotfix jeg linkede til hjulpet noget?
Avatar billede Onkelalfa Nybegynder
07. april 2007 - 17:44 #13
jeg geninstallerede IE 7. Og siden har jeg ikke DC - det er ca 3 timer siden, så jeg ser problemet som løst.

Du skal have rigtig mange tak for hjælpen gotfred :-)
Hvis du vil være så venlig at skrive et svar så spørgsmålet kan lukkes :)
Avatar billede off-line Nybegynder
07. april 2007 - 17:59 #14
Selv Tak:)
Avatar billede off-line Nybegynder
07. april 2007 - 18:25 #15
Takker! Hvis der dukker problemer op, så fortsæt bare i denne tråd:)