Avatar billede denflinkelaanehaj Nybegynder
10. april 2007 - 13:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

tekstgenerator ultra-light

Jeg har lavet et lille html-dokument der skal bruges til at blive vist i en iframe.
Den del er nu ikke noget problem.
Men jeg har helt mistet troen på at jeg indenfor overskuelig fremtid vil være i stand til at skrive et java script der virker... HJÆLP søges =)

Det ser ud som følger (dog uden java scriptet og css'en):
_______________________________________________

<form style="margin: 0px" method="post">
<input type="hidden" name="id" value="3846">

<table id="mytable" width="1" height="1" >
<tr>
<td colspan="3" nowrap class="overskrift"><div align=center><font face=Tahoma size=1 color="#FFFFFF">TILMELD DIG SMS-TJENESTEN<br>(TILBUD, KONKURRENCER OG NYHEDER)<br></font></div></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="3" nowrap><input type="submit" class="knap" name="tilmeld" value="Tilmeld">&nbsp;<input type="submit" class="knap" name="afmeld" value="Afmeld"></td>
</tr>

<tr>
<td colspan="3" nowrap>
<div align=center><font face=Tahoma size=1 color="#FFFFFF">SEND FØLGENDE BESKED TIL 1231<br></font></div></td>
</tr>

<td colspan="3" style="white-space: nowrap;" class="infotekst"><input type="text" class="textfelt" name="smstekst" value="ind nyheder"></td>
</tr>

<tr>
<td colspan="3" nowrap>
<div align=center><font face=Tahoma size=1 color="#FFFFFF">VIL DU VIDE MERE FØRST?<BR>
<a href="http://www.hjemmesidensnavn.dk/underside.htm">KLIK HER</a><br>
FOR INFO OM SMS-TJENESTEN,<BR>
OG VALMULIGHEDER (DAGE OG TIDER)</font></div></td>
</tr>

</table>
</form>

_______________________________________________

Nu er spørgsmålet så hvordan scriptet skal se ud hvis der skal vises een tekst i feltet:
<input type="text" class="textfelt" name="smstekst" value="ind nyheder">
hvis man klikker på knappen [Tilmeld] og en anden tekst hvis man klikker på knappen [Afmeld]

Det skal siges at jeg er næsten blank hvad java scripts angår.
Jeg har siddet og bøvlet med det i timevis. Mine evner er mildest talt begrænsede. Jeg har kun kunnet klippe og klistre noget værre juks sammen, med kodestumper fra flere forskellige scripts. Det er tydeligvis IKKE vejen frem *G*

Kan nogen hjælpe?

Håbefuld hilsen,
DFL
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
10. april 2007 - 14:01 #1
du kunne smide det på onclick-eventet på knapperne... men om det vil virke ved jeg ikke lige..

document.getElementById('id_på_input-felt').value='Ny tekst her';
Avatar billede denflinkelaanehaj Nybegynder
10. april 2007 - 14:25 #2
sw red 6> Jeg fatter meningen, men mangler resten af scriptet.
Ellers er det jeg skal klippe og klistre igen, og det duer ikke.
Avatar billede roenving Novice
10. april 2007 - 14:58 #3
Et lille javascript kan klare det:

<script type="text/javascript">
var smstekster = {"tilmeld":"ind nyheder","afmeld":"ud nyheder"};
function skiftTekst(elm){
  elm.form.smstekst.value = smstekster[elm.name];
}
</script>

<td colspan="3" nowrap><input type="submit" class="knap" name="tilmeld" value="Tilmeld" onclick="skiftTekst(this);return false;">&nbsp;<input type="submit" class="knap" name="afmeld" value="Afmeld" onclick="skiftTekst(this);return false;"></td>
Avatar billede denflinkelaanehaj Nybegynder
10. april 2007 - 15:21 #4
JÆS!

Det spiller jo bare.

Endnu engang tak roenving!
Det ender jo med jeg finder på noget nyt bare for sjov, når du er så flink til at hjælpe mig ;)

Svarer du lige så jeg kan komme af med de 200p?

Taknemmelig hilsen,
DFL
Avatar billede roenving Novice
10. april 2007 - 15:44 #5
200 point ?-)

-- det er da godt nok langt over ddet passende, behold selv langt de fleste (kast selv et svar og vælg Avanceret !-)

Velbekomme '-)
Avatar billede denflinkelaanehaj Nybegynder
15. april 2007 - 12:36 #6
Åh... jamen det er 200 points værd for mig, jo *S*
Nu ik så besværlig roenving *GG*
Avatar billede roenving Novice
15. april 2007 - 23:26 #7
Jamen, så takker jeg for point ;~}