Avatar billede madsfaerge Praktikant
13. april 2007 - 15:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Intel SpeedStep disable

Hey

Jeg har nogle problemer med Intel Speedstep som styrer CPU Multiplieren. Når jeg går ind i BIOS og disabler Speedstep og derefter starter computeren op, så skruer den stadigvæk ned for multiplieren som om der stadig var speedstep på. Hvad gør jeg galt ?

MVH Færge
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2007 - 15:39 #1
Drosler den alle 6 trin ned?
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2007 - 15:41 #2
prøv evt denne http://www.diefer.de/speedswitchxp/index.html
Her kan du presse den til fuldskrue konstant. Skift evt strømstyrring skema
Avatar billede madsfaerge Praktikant
13. april 2007 - 15:47 #3
Huset: Den drosler multiplieren ned fra 9.0x til 6.0x dvs jeg kun har 1600Mhz hvor jeg egentligt skulle have 2400mhz. Min CPU er en Core 2 Duo E6600 og mit bundkort et et Asus P5B Deluxe.

Speedswitch ordnede heller ikke problemet, men tak for hjælpen so far.

Andre bud på hvad jeg kan gøre ?
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2007 - 15:55 #4
du har ikke andre muligheder end bios
Avatar billede madsfaerge Praktikant
13. april 2007 - 16:00 #5
Er det en fejl på mit bundkort eller ?

Altså, jeg disabler speedstep, saver og exitter, starter op og der er stadig speedstep på :/
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2007 - 16:02 #6
er det C1E du slukker?
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2007 - 16:05 #7
De 2 vigtigste at disable er IMO "C1E" og "Intel speedstep"
<
Avatar billede madsfaerge Praktikant
13. april 2007 - 16:11 #8
Jeg har nu disablet både C1E og Intel SpeedStep og nu kører den på fuld tryk konstant :).

Mange tak for hjælpen

MVH Færge
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2007 - 17:58 #9
Husk at lukke