Avatar billede dakine Nybegynder
13. april 2007 - 21:56 Der er 9 kommentarer

Kan ikke nå FTP server.

Hej.
Jeg skal igennem til en FTP-server hos min bror, gennem Internettet. Han har ikke nogen fast public-IP.
FTP-serveren kører på 192.168.1 nettet. Derfor har vi sat router foran med Port Forwarding.
F.eks har vi prøvet med at mappe port 22222 til FTP-serveren's IP.

Han tager en http://ShowMyIP.com. Her fremkommer, så vidt jeg ved, ens nuværende offentlige-IP.
Så troede jeg, at jeg kunne tage den og tilføje det valgte portNr bagefter.- Men så simpelt er det nok ikke!!! Hvis vi f.eks siger at showmyip siger 88.77.66.55, så prøver jeg at kontakte FTP://88.77.66.55:22222

Måske skal vi gøre noget mere i noget port scanning! Jeg når i hvert fald ikke igennem!

Der må være mange der har prøvet dette før! Håber en kan komme med et par tips. (100 point).

Påforhånd tak.
Henrik
Avatar billede screem_brille Novice
13. april 2007 - 21:59 #1
har i sat programmet op til at lytte på port 22222 ? og i kan teste om der er noget der lytter ved at prøve shields up testen hos GRC.com
Avatar billede dakine Nybegynder
13. april 2007 - 22:16 #2
Jeg har bedt ham oprettet en Port Forwarding på hans D-Link DI524. Jeg har dog ikke selv set det, men pt. går vi ud fra at den del er i orden.

Så ja. Min bekendt er routeren sat til at mappe indgående trafik på port 22222 videre til FTP-server IP port 21.
Jeg kender ikke den GRC.com. Den kigger jeg lige på.

Foreløbig tak.
Avatar billede dakine Nybegynder
13. april 2007 - 22:40 #3
Jeg får ham, der har FTP'en stående til at køre en ShieldsUp test. Som jeg tolker det skal rapporten ende med at sige: 'Ports Open 1' - Nemlig port 22222.

Er det korrekt forstået?
Avatar billede screem_brille Novice
13. april 2007 - 22:53 #4
han skal selv skrive 22222 nede i specific port to probe, og den skal så vises som rød (da den skal være åben) er den blå eller grøn lytttes der ikke.
Avatar billede dakine Nybegynder
15. april 2007 - 19:30 #5
Ok. Problemet er nok, at det i hans D-Link ikke er nok at oprettet en Port Forwarding fra en port udefra til hans FTP-disk. Der skal naturlig også være hul i diverse firewall's undervejs. Ikke bare hans egen, men også hans udbyders.

Port 22222 er tilfældig valgt. Kender du et værktøj, der fra hans side, kan teste om den port overhovedet er mulig at bruge?
Avatar billede dakine Nybegynder
15. april 2007 - 19:33 #6
..... Tilføjelse til forrige kommentar.

Jeg er med på, at Shields Up kan teste port 22222. Men alle de porte jeg har set vises som Stealth. Måske skal vi højere op. :o)
Avatar billede screem_brille Novice
15. april 2007 - 19:47 #7
du kan anvende en hvilken som helst port der ikke er benyttet på serveren, eller der er spærret for fra udbyderens side.
Avatar billede kreidler_driver Nybegynder
15. april 2007 - 21:46 #8
Hej

Jeg har lige rodet med det samme problem og har det fået til at virke på følgende måde:

I Modem: (ZyXEL): Forward under NAT indstillinger "Linje 2" til port 21/21 (For ftp)til Routerens WAN IP, den hedder typisk noget med 10.0.0.x men kan ses i D-linkens status oversigt.
(Linje 1 skal springes over)

I Router: (D-link DI-524) : I fanebladet > Avancerd > Virtuel Server Enabler han "Virtuel server FTP" "Privat Port" skal være Serverens IP (Typisk 192.168.0.xxx men kan ses under > Home > DHCP) "Protokol" TCP    "Port"  21/21  "Always"

Derefter dukker den op under Fanebladet > Avancerd > Firewall under ”Firewall Rules List” med et flueben ud for ”Allow Virtuel Server FTP”

Serveren: Er sat til og lytte på port 21.

Det er de 3 indstillinger jeg har lavet, for og få det til og virke.

VIGTIGT
Alt efter om Serveren kører Aktiv eller Passiv ftp, så kan det være at dem der vil logge på serveren først skal:

Åbne IE og under >funktioner >Internet indstillinger >Avanceret, Fjerne det ”flueben” der er ud for ”Brug passiv FTP (Til kompatibilitet mellem firewall og DSL modem)” klik ok til du er ude af det igen og genstart IE, så burde du være klar til og gå på via ftp.

Sådan kom det til og virke hos mig, held og lykke.

VH
Kreidler_Driver
Avatar billede dakine Nybegynder
19. april 2007 - 16:58 #9
Hej.
Undskyld mit sene svar. - Og mange tak for dit lange uddybende svar.
Jeg, og min bror prøver din løsning af. Det lyder ikke helt dumt. :o)

Foreløbig mange tak. Jeg skriver, når vi er kommet videre.