Avatar billede backside Nybegynder
15. april 2007 - 13:22 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Flere skærme

Normalt giver det jo ikke problemer, men nu kan jeg ikke få det til at virke.
Har en onboard Intel Extreme Graphics, og nu et PCI-e Nvidia Geforce 7300 GS kort.  (Win XP Home)
Når PCI-e kortet er monteret og installeret findes mit onboard kort slet ikke mere. I BIOS har jeg 2 muligheder, "Auto" eller "onboard" som primær. Har prøvet begge dele, med samme resultat. Kun PCI kortet virker. Hvis jeg manuelt installere onboard kortet igen får jeg den velkendte fejlkode 10 i enhedshåntering. Enheden kunne ikke startes.
Har ikke Adobe Type manager, så det er ikke derfor.
Nogen der har en god ide til hvordan jeg får det til at køre?
Avatar billede screem_brille Novice
15. april 2007 - 13:33 #1
mange bundkort disabler automatisk onboard kortet, når der monteres et indstiks grafikkort.
Avatar billede backside Nybegynder
15. april 2007 - 13:35 #2
Ja, men det burde man kunne komme udenom.
Avatar billede backside Nybegynder
15. april 2007 - 15:41 #3
Ved problemet kommer med et AGP, men den burde da kunne køre med PCI-e og onboard samtidig.
Avatar billede screem_brille Novice
15. april 2007 - 16:16 #4
hvorfor burde det det ?
Avatar billede backside Nybegynder
15. april 2007 - 16:31 #5
Hvorfor ved jeg ikke, men PCI plejer da ikke at give problemer. Det gør AGP derimod.
Avatar billede screem_brille Novice
15. april 2007 - 16:53 #6
både PCI-e og AGP giver de "problemer", vil du undgå det, så monter et PCI grafikkort istedet for dit PCI-e kort, da PCI ikke prioteres højere end PCI-e eller AGP.
Avatar billede backside Nybegynder
15. april 2007 - 17:51 #7
Nu er det bare sådan at jeg har været så smart at købe et PCI-e kort. :S
Avatar billede backside Nybegynder
15. april 2007 - 20:37 #8
For satan da, jeg er jo en idiot. Smed den medfølgende DVI converter på og den anden skærm i der.
Det gav dog lidt bøvl da 19"eren ikke kan køre samme opløsning som 22"eren. Men nu spinder det. :P
Smid et svar, du får lidt for din medvirken.
Avatar billede screem_brille Novice
15. april 2007 - 21:02 #9
svar ;)