Avatar billede oddj0b Nybegynder
18. april 2007 - 09:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Cola I MacBook

Jeg er kommet i den uheldige situation, at der kommet cola ned i min  MacBook. Det har gjort at min space knap og museknap sidder godt og grundig fast.

Mit spørgsmål er så om jeg selv kan gøre noget ved det, eller jeg er nød til at sende den til rep.
Avatar billede melieha Nybegynder
18. april 2007 - 09:38 #1
Kan du ikke tage dit tastatur af og lægge det i blød?
Lidt varm vand, en klat sæbe måske og så ellers få trykket tasterne løse igen :) Jeg har gjort lignende ved andre PC'ere i hvert fald, uden at der er sket noget siden. Selvfølgelig bør man sørge for at få skyllet det godt efter og tøret bagefter, men så skulle den værste risiko vidst være oversået.
Avatar billede sd8220 Seniormester
18. april 2007 - 09:40 #2
Hejsa
Du har forhåbentligt slukket den.
Skynd dig at pille tastaturet fra-forsigtigt kig evt på http://ifixit.com for at se hvordan, så kan du velsagtens forsigtigt rense mellem tasterne med en vatpind. og så lægge det til tørre med tasterne nedad på en klud/viskestykke over en svag varmekilde - radiator, og så vent til det er tørt. Rens igen  forsigtigt med vatpinde/klud og håb, at det lykkes dig M)
Har du allrisk forsikring på den, så bare skynd dig at aflevere den til  rep og lad være med at komme til at ødelægge noget selv.
Jeg garanterer INTET - manøvren udføres på EGET ANSVAR  ;)
/Seb
Avatar billede robotten Praktikant
18. april 2007 - 10:22 #3
Har ødelagt et tastatur med sodavnad herfra. Noget med, at det ætser printbanerne. Men måske du kan være heldig at få det renset. Vil også forsøge med en blid skyldning først.