Avatar billede dannv Nybegynder
18. april 2007 - 12:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Eksekverer fil på client maskine

Er der nogen mulighed for at man kan eksekverer en bat eller exe fil på klient maskinen via en web-side..??
Avatar billede prof2 Nybegynder
18. april 2007 - 12:55 #1
Det tror jeg ikke er så nemt. Du kan jo bede klienten om at downloade filen og køre den, men med mindre du har en MEGET god grund til det, eller kører på noget lokalt net, lyder det til at være en dårlig løsning.

Ingen vil på nettet, downloade en eksekverbar fil og køre den, uden en meget god grund.
Avatar billede dannv Nybegynder
18. april 2007 - 13:15 #2
Næ jeg har haft de samme overvejelse, og har heller ikke kunne komme frem til noget brugbart.....
Avatar billede prof2 Nybegynder
18. april 2007 - 13:25 #3
Hvad skal den fil gøre på klient maskinen?
Avatar billede dannv Nybegynder
18. april 2007 - 14:37 #4
Det er en bat fil der starter et lille program :-) Ja Ja jeg ved godt at hvis dette kunne gøres uden videre så der var frit spil for at starte ethvert program på en vilkårlig maskine hvis man kan logge brugeren til at klikke på et link...

Men jeg har lavet det som et download.. programmet fylder 76kb, så det tager ikke kan mange sekunder at hente... og så kan de bare sige run istedet for save... (eller gemme det lokalt og selv køre det når det skal bruges...) smid et svar så er der point som fortjent...
Avatar billede prof2 Nybegynder
18. april 2007 - 17:37 #5
Jeg tror den eneste mulighed er at lade brugeren hente filen, og selv vurdere om den skal eksekveres.