Avatar billede sibben Nybegynder
18. april 2007 - 22:40 Der er 3 kommentarer

FTP problemer med Zyxel P-336M og Lacie Ethernet Disk Mini

Hej,

Jeg kan ikke komme ind på min netværks-hdd fra internettet :(

Routeren er forbundet til min forbindelse hos Frb. net, netværks-hdd'en er forundet til routeren via netværkskabel.

1. Routeren virker fint idet jeg kan gå på nettet.
2. Lacie  hdd-virker fint idet jeg kan tilgå den i min browser ved at kalde dens ip-adresse (192.168.1.254). Desuden kan jeg også tilgå den gennem en stifinder hvor jeg kan finde den under Netværksteder.
3. I Routeropsætningen har jeg været inde under Virtual server og oprette en FTP-server som åbner private port 21 og public port 21 (som standard).

Problemet er bare at jeg ikke kan se at port 21 nu også er åben, jeg bruger https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 til at teste om portene er åbne.

Håber nogen kan hjælpe, har rodet med det i et par dage nu :(

Sibbe
Avatar billede nanouser Nybegynder
20. april 2007 - 09:38 #1
Tjaa måske, Kender du den side der hedder http://www.portforward.com.

Desuden jeg forstår ikke helt dit spørgsmål, måske dårligt formuleret:

Hjemme fra dig af -----[port21/31/80]------>Internet------->Distination FTP (HDD)

eller

Internettet----->[port21/80[TCP/UDP]]----->din egen computer på nettet?
Avatar billede nanouser Nybegynder
20. april 2007 - 09:42 #2
Avatar billede sibben Nybegynder
21. april 2007 - 01:18 #3
Jeg har prøvet ovenstående hjemmeside uden held, derfor dette ekspert-forum :-)

måske uklart formuleret, så prøver igen.

Jeg har en netværksharddisk, som jeg gerne vil bruge som ftp-server.
Der ligger en masse filer på denne netværkshardddisk som jeg gerne vil kunne tilgå når jeg ikke er hjemme. Netværksharddisken er en såkaldt network storage drive, og er sådan set egentlig bare en ekstern harddisk som er koblet til den trådløse router via et netværkskabel.

Mit problem er ret simpelt, jeg kan ikke komme ind på harddisken fra internettet.

Jeg har prøvet mange forskellige muligheder.

Hvordan kan jeg fejlsøge fra bunden af, og ligesom udelukke fejlene? dvs. tjekke alt fra ip-adresser til alt mulig andet.

Håber det forklarer mere, ellers kan du jo bare spørge.