Avatar billede brejl Nybegynder
04. maj 2007 - 20:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

HTML Kit: "Change tags to lowercase" forrykker center

I forbindelse med råd på Eksoerten ville jeg prøve at lave en af mine filer med tage og properties med små bogstaver.
Jeg har downloaded HTML Kit hos Chami og forsøgt mig med
"Change tags and attributes to lowercase",
men så sker der det, at den rykker overskriften til venstre og laver for stort mellemrun mellem mit navn og den røde streg. Koden ser fuldstændig ens ud. Kan det undgås.
Den rigtige:
http://www.brejl.dk/bog.htm
Den nye med små bogstaver:
http://www.brejl.dk/bog3.htm
Avatar billede mclemens Nybegynder
04. maj 2007 - 21:28 #1
<p align="right" style="margin:0;"><font face="verdana" size="1">Erik Brejls
hjemmeside</font></p>

<p style="text-align:center;color:#f00;font-size:48px;clear:both;">B&#216;GER</p>

... Hvis du får problemer
med p margin så prøv:
p {margin:0;}

... Det med at cleare er fordi at p ikke
breaker ned på linjen under stregen.
Avatar billede mclemens Nybegynder
04. maj 2007 - 21:30 #2
- Hmm, clear var vist ikke nødvendig, så bare:
<p align="right" style="margin:0;"><font face="verdana" size="1">Erik Brejls
hjemmeside</font></p>

- Det var kun den margin der drillede
Avatar billede brejl Nybegynder
04. maj 2007 - 21:38 #3
Perfekt.
Tusind tak. Nu må jeg så om jeg tør konvertere alle min mange filer til lowercase, men denne sider er fin.
Avatar billede mclemens Nybegynder
04. maj 2007 - 22:33 #4
Velbekom, og tak for point :o)
Avatar billede roenving Novice
05. maj 2007 - 06:23 #5
Du bør absolut tage det første skridt mod den fremtidige html-standard ved at konvertere dine tags til små bogstaver !-)

-- altså medmindre, du havde tænkt, at din side kun skulle være oppe et par måneder eller år !o]
Avatar billede brejl Nybegynder
05. maj 2007 - 11:41 #6
Tak for dit gode råd. -så jeg gør det nok.
Desværre sletter automatiseringen alle tomme linier og rykke alle linier ud til venstre.
Er det også en del af de nye standarder?
Jeg synes det er mere overskueligt, når jeg har indrykninger for hver tabel og andre afdelinger.
Avatar billede roenving Novice
05. maj 2007 - 14:58 #7
Det skulle ikke betyde noget, efter rekommendationerne bør alt whitespace overses, medmindre det forekommer i en tekstnode (og må altså gerne være der !-)

-- men hvad htmlKit gør, kan jeg ikke udtale mig om !o]
Avatar billede brejl Nybegynder
05. maj 2007 - 15:01 #8
HTML Kit hos Chami kan rette tags og properties, men farvekoderne forbliver store f.eks. #0000FF. Kender du/I et værktøj der kan rette farvekoder også, hvis det måtte være ønskeligt?
Avatar billede roenving Novice
05. maj 2007 - 15:30 #9
Nej, kun ting, der ubetinget ændrer alt til små bogstaver, og da jeg bruger 'camelCase' eller 'interCap' til at lave ids og lignende er det så ikke en god idé !-)
Avatar billede mclemens Nybegynder
05. maj 2007 - 15:31 #10
"Kender du/I et værktøj"
Kender ikke noget til det heller.
Avatar billede brejl Nybegynder
05. maj 2007 - 15:34 #11
Tak skal I have. Jeg lever med det. Det virker jo som det skal,- og bliver formentlig ved med det.