Avatar billede wolstrup Nybegynder
10. maj 2007 - 23:12 Der er 7 kommentarer

php variabler i xml

Har et script hvor jeg skal hente nogle oplysninger fra noget xml, skal have indsat to variabler i mit xml, men så virker mit script ikke. Hvis jeg udskifter mine to variabler med tal virker det igen?

$xml .= '<Pie title="Fat">';
$xml .= '<Data title="Fat" value="' . $dato_status_fedt . '" pullOut="true"/>';
$xml .= '<Data title="Other" value="' . $rest . '" pullOut="false"/>';
$xml .= '</Pie>';

echo $xml;
Avatar billede galle2 Nybegynder
10. maj 2007 - 23:18 #1
Det er dine anførselstegn (") i koden der gør udfaldet. Prøv istedet at skrive som i dette eksempel:

$xml .= '<Data title=\"Fat\" value=\"' . $dato_status_fedt . '\".

Bemærk de foranstillede backslashes (\)
Avatar billede galle2 Nybegynder
10. maj 2007 - 23:20 #2
Hov, der mangler også lige en afslutning af linien. Istedet for punktum skal der selvfølgelig være semikolon, så det ser sådan her ud:

$xml .= '<Data title=\"Fat\" value=\"' . $dato_status_fedt . '\";
Avatar billede wolstrup Nybegynder
10. maj 2007 - 23:27 #3
Nu ser den sådan ud, men den virker stadig ikke.

$xml .= '<Pie title="Fat">';
$xml .= '<Data title=\"Fat\" value=\"' . $dato_status_fedt . '\" pullOut="true"/>';
$xml .= '<Data title=\"Other\" value=\"' . $rest . '\" pullOut="false"/>';
$xml .= '</Pie>';

echo $xml;
Avatar billede galle2 Nybegynder
10. maj 2007 - 23:27 #4
Det går da helt galt for mig...... Hele koden skal bare se sådan her ud:

$xml .= '<Pie title=\"Fat\">';
$xml .= '<Data title=\"Fat\" value=\"' . $dato_status_fedt . '\" pullOut=\"true\"/>';
$xml .= '<Data title=\"Other\" value=\"' . $rest . '\" pullOut=\"false\"/>';
$xml .= '</Pie>';

echo $xml;
Avatar billede wolstrup Nybegynder
10. maj 2007 - 23:36 #5
Det virker desværre stadig ikke, det sjove er at hvis jeg indsætter tal istedet for mine variabler, virker dette:

$xml .= '<Pie title="Fat">';
$xml .= '<Data title="Fat" value="50" pullOut="true"/>';
$xml .= '<Data title="Other" value="50" pullOut="false"/>';
$xml .= '</Pie>';

Men ikke den her:

$xml .= '<Pie title=\"Fat\">';
$xml .= '<Data title=\"Fat\" value=\"50\" pullOut=\"true\"/>';
$xml .= '<Data title=\"Other\" value=\"50\" pullOut=\"false\"/>';
$xml .= '</Pie>';
Avatar billede galle2 Nybegynder
10. maj 2007 - 23:45 #6
Hmm, fatter ikke hvorfor det ikke virker.
Og du er sikker på at der bliver defineret en værdi i dine variabler? Har du prøvet at udskrive dine variabler for at checke de ikke er tomme?

Du teste det ved at skrive:

echo "var 1 = ". $dato_status_fedt ."\n";
echo "var 2 = ". $rest ."\n";

Hvad får du egentlig af fejl? giver php dig en error eller skriver den dit xml ud bare uden værdier?
Avatar billede wolstrup Nybegynder
10. maj 2007 - 23:53 #7
Får ingen fejl den perser til en flash fil, så kan ikke se eventuelle fejl, men er ret sikker på at det ikke har noget med indholdet af variablerne at gøre. Det er dette ajaxscript det hele drejer sig om: http://www.amcharts.com/pie/