Avatar billede zypher212 Nybegynder
11. maj 2007 - 10:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Intet video signal + Beep lyd

Som den klassiske selvbygger der ikke har haft problmer før:

Computeren er samlet, men når den tændes, giver den en vedvarende beep lyd fra sig, og kommer aldrig videre. Beep lyden kommer ikke hvis graffikkortet fjernes. PC'ens konfiguration er følgende:

Asus P5N-E sli
Core2Duo E6600
Inno3D GeForce 8800GTS
2 GB Corsair RAM
420 Watt's strømforsyning

Hvis jeg fjerner alle diske og andet "unødvendigt" for bios, hjælper det heller ikke.

Kan ikke finde hvad fejlkoden betyder for denne bios, så er lidt på bar bund.
Max point for hurtig hjælp!
Avatar billede screem_brille Novice
11. maj 2007 - 10:09 #1
du har husket at sætte de ekstra strømkabler til grafikkortet ikke ?
Avatar billede zypher212 Nybegynder
11. maj 2007 - 10:14 #2
Min plan er at prøve med et andet grafikkort end dette. Aner dog ikke hvad årsagen er. Det kan vel sagtens være et dødt grafikkort.
Avatar billede zypher212 Nybegynder
11. maj 2007 - 10:15 #3
screem_brille: Lyder til du får point her... :) Ekstra strøm? Har selv kun kørt med low energy grafikkort. Hvordan ser det ekstra strømstik ud?
Avatar billede screem_brille Novice
11. maj 2007 - 10:25 #4
1 det grafikkort er ekstremt strømslugende, du skal minimum have en 500W psu (og personligt ville jeg vælge en 600W), du kan se på grafikkortet hvordan det /de ekstra strømmstik ser ud, og burde være i samme pakke som grafikkortet var i, men en 420W psu er for lille (den vil ihvertfald være så meget på grænsen at den vil være meget ustabil)
Avatar billede zypher212 Nybegynder
11. maj 2007 - 10:45 #5
Jeg kan ikke teste det før om en lille time, så du må lige vente lidt med point :)

En rigtigt typisk DOH! fejl.

Er 99 % sikker på at det er fejlen.

Mange tak for hjælpen. :)