Avatar billede Mik2000 Professor
12. maj 2007 - 02:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Funktion problemer

Hej

Jeg håber en af jer kan hjælpe med dette.

Jeg har en side med en java funktion i toppen.
Længere nede på samme side har jeg en iframe med noget indhold fra en anden fil.

Mine problemer er:
1: Hvordan kalder jeg javafunktioner fra det dokument som hentes i iframen?
... for man kan ikke bare skrive funktionens navn

2: I funktionen er der en document.form1.submit(), men den form der skal submittes ligger i iframen, og denne sætning virker derfor ikke. Hvordan gøres dette?

Jeg håber virkelig nogle kan hjælpe.
Avatar billede mclemens Nybegynder
12. maj 2007 - 13:06 #1
1. Prøv framenavn.funktion();
2. Prøv framenavn.document.form1.submit();
Avatar billede mm12010 Nybegynder
12. maj 2007 - 13:26 #2
1:
parent.funktion();

2:
window.frames["framenavn"].document.forms["form1"].submit();
Avatar billede roenving Novice
12. maj 2007 - 22:52 #3
Hvadfor ligger funktionen ikke med i (i)framen ?-)

-- og det skal lige bemærkes, at du nemt støder ind i problemer med cross-domain-scripting (som er absolut umuligt !-), medmindre siden i (i)framen ligger i præcis det samme domæne !o]

-- og så har Java præcis 4 ting til fælles med java script: j - a - v - a ...
Avatar billede Mik2000 Professor
14. maj 2007 - 17:29 #4
Det er fordi iframen ligger i en div som skal lave en effekt når man trykker på linket.

Hvad er cross-domain-scripting? ... og hvilke problemer?

Lol det ved jeg faktisk godt (gik engang på datamatiker hvor vi havde java). En lille skrive fejl :)

Ser ud til mm12010's virker så der er point hvis det er :)
Avatar billede roenving Novice
14. maj 2007 - 17:37 #5
cross-domain-scripting er at en side forsøger at scripte mod eller på en side, der ligger inde i en (i)frame eller omkring en (i)frame, hvor siden, hvor scriptet ligger i, kommer fra et andet domæne ...

-- og det gælder _hele_ domæne-angivelsen, f.eks. må et script, der ligger på xyz.domain.tld som udgangspunkt ikke forsøge noget mod en side, der kommer fra domain.tld, men lige den situation kan dog klares ved at omdefinere domænet til f.eks. domain.tld i begge dokumenter !-)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
14. maj 2007 - 21:19 #6
svar :-)
Avatar billede Mik2000 Professor
15. maj 2007 - 00:54 #7
Tak for svaret

Og også tak for beskrivelsen roenving :)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
15. maj 2007 - 23:33 #8
selv tak :-)