Avatar billede mortenbock Nybegynder
13. maj 2007 - 11:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

første og sidste dato i en kalender kontrol

Jeg er ved at førsøge at hive data ud fra en database baseret på de synlige datoer i en calendar control.

Problemet er lidt at de synlige datoer jo ofte går fra f.eks. 30. april til 10. juni selvom den aktive måned egentlig er Maj.

Optimalt vil jeg så gerne kunne fange de to start og slutdatoer.

Alternativt kan jeg skjule alle datoer uder for den egentlige måned, men så har jeg stadig brug for at kunne finde ud af hvad den sidste dag i måneden er (30 eller 31). Findes der en metode til det, eller er jeg nødt til at loope mig frem til det?
Avatar billede neoman Novice
13. maj 2007 - 12:18 #1
Hvis jeg har forstået det korrekt så kan du gøre sådan :

Calendar1.VisibleDate giver år/måned som er vist i kalenderen lige nu så,

daysInThisMonth= DaysInMonth(calendar1.visibledate.year,calendar1.visibledate.month)

hvor daysInThisMonth er en integer med antal dage i den pågældende måned
Avatar billede mortenbock Nybegynder
13. maj 2007 - 12:33 #2
Det hjalp mig i hvert fald lidt videre, men man skal lige have datetime foran funktionen:

daysInThisMonth= DateTime.DaysInMonth(calendar1.visibledate.year,calendar1.visibledate.month)
Avatar billede neoman Novice
13. maj 2007 - 13:18 #3
ët godt eksempel på hvordan man håndterer den aktuelle måneds data er vist her :
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms228044(VS.80).aspx
Avatar billede mortenbock Nybegynder
13. maj 2007 - 13:30 #4
lige præcis det eksempel jeg havde brug for! Smid et svar :-)
Avatar billede neoman Novice
13. maj 2007 - 13:43 #5
svar