Avatar billede lauth Nybegynder
14. maj 2007 - 13:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problem med php_netools.dll

Hej jeg har fået min PHP til at køre sammen med min IIS. mne når så jeg kører nogle PHP sider så fortæller den mig dette:

'PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'C:\Program Files\PHP\ext\php_netools.dll' - The specified module could not be found. in Unknown on line 0

Jeg har været lidt inde og søge omkring det, og det viser sig at alle de problem løsninger jeg har kunne finde allerede er løst i min PHP.ini

er der ikke en her der kan give mig en fornuftig forklaring på hvorfor den gør som den gør.

MVH
Lauth
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. maj 2007 - 16:07 #1
Hvor har du din php.ini liggende?
Har du den i windows eller direkte i php-diret?
Avatar billede lauth Nybegynder
14. maj 2007 - 16:17 #2
Hej Jakobdo

de 2 linjer løste jo lige hele problemet :D
Tak skal du have.

Kan du ikke lige smide et svar op så du kan få dine point

mvh

Lauth
Avatar billede lauth Nybegynder
14. maj 2007 - 16:20 #3
ok hele problemet løste det så ikke, nu får jeg den her i stedet for:

PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'C:\Program Files\PHP\ext\php_netools.dll' - The specified module could not be found. in Unknown on line 0 PHP Warning: Unknown: open(C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\php\session\sess_7356j0s722qd7ee30kq78fdp30, O_RDWR) failed: Permission denied (13) in Unknown on line 0 PHP Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\php\session) in Unknown on line 0
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. maj 2007 - 16:26 #4
Kan du få følgende fil til at virke:

<?php
phpinfo();
?>

?
Avatar billede lauth Nybegynder
14. maj 2007 - 17:23 #5
Ja den virker uden problemer:

http://www.lauthnet.com/phptest
Avatar billede lauth Nybegynder
14. maj 2007 - 17:43 #6
Løste problemet ved at helt fjerne den fra php.ini
Hvis der er nogen der kan forklare hvad den extension overhovedet skal bruges til vil jeg blive glad.

Jakobdo du skal nu alligevel have fuld point da du hjalp mig et langt stykke af vejen.
opret svar og point'ne er dine

mvh
Lauht
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. maj 2007 - 18:18 #7
Har du filen: php_netools.dll på din computer?
Og du konfigureret extensions korrekt?

Du får et svar.
Avatar billede lauth Nybegynder
14. maj 2007 - 20:45 #8
Jeps den ligger der hvor der bliver refereret til i php.ini
Fatter lidt hat af hvad det er der sker for den.
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. maj 2007 - 20:47 #9
Lidt mærkeligt.
Jeg takker dog for point.