Avatar billede hcars Novice
15. maj 2007 - 09:10 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan kommer man i kontakt med Medion?

"Din tilfredshed er målestok for vores succes!"
"Vi giver råd og vejledning!"
De har humor, har de, men det er
umuligt at komme igennem på deres "service"-telefon
Umuligt at lægge en besked på svareren ved at taste 1, som de ellers siger
    * umuligt at faxe til dem, da deres fax ikke svarer
    * umuligt at e-maile til dem, da de ikke oplyser e-mailadresse
    * linket e-mail-support ender blindt
    * en masse navigation på hjemmesiden har blinde links
    * de fleste punkter på hjemmesiden eksisterer kun som overskrifter

Nu har jeg prøvet at sende snail-mail til dem, men er der nogen, der ved, om de er ved at lukke.

PC-produkterne, som de sælger gennem bl. a. ALDI, er ellers gode nok, men hvem pokker har lyst til at investere i noget, hvor man ikke en gang kan få telefonsupport?

Det må jo blive et helvede, hvis man kom ud for at skulle få rettet en hardware-fejl.

Jeg opretter mit spørgsmål i point-klassen "Svær", for det har dælme været svært at få dem i tale.
Avatar billede khauge Nybegynder
15. maj 2007 - 09:50 #1
Avatar billede drgonzo Praktikant
15. maj 2007 - 13:56 #2
Nu er det ikke medion men et dansk support firma der står for al support på medion produkter solgt i Aldi. Ved ikke om det også gælder andre Medion produkter.
Avatar billede drgonzo Praktikant
15. maj 2007 - 13:58 #3
Medion Service Center
Meterbuen 6-12
Bygning 8
2740 Skovlunde

Hot-line 70 20 42 33
Fax 44 84 00 41

hotline@compare-support.dk

Måske er de værd at give et kald.
Avatar billede hcars Novice
16. maj 2007 - 06:15 #4
KHauge: Jeg prøver den der, tak.
DRGonzo: Telefon og fax er værdiløse. Det er dem, jeg har spildt oceaner af tid på, og faxen svarer ikke. Jeg prøver mail-adressen. Jeg har prøvet at få fat i Compare, men det var håbløst.
Jeg har aldrig oplevet hjemmeside med så mange fejl som www.Medion.dk. Det er simpelthen grotesk.
Og en telefonsvarer, der siger tryk 1 for at lægge besked, og det virker overhovedet ikke.
Avatar billede drgonzo Praktikant
16. maj 2007 - 12:31 #5
Det lyder meget mystisk. Da min medion bærbar sagde FUT ringede jeg til Compare fredag, havde et fragtbrev lørdag, sendte den mandag, havde den igen torsdag morgen. Altså under 1 uge fra min oprindelige opringning til compare
Avatar billede strych9 Praktikant
16. maj 2007 - 20:55 #6
og jeg gætter på at du nu har udfyldt en forespørgsel på https://www.medion.de/mailing/company_inten.php på dansk og forventer at komme nogen vegne med det? =)

Og Compare var så hjerteløse at lade dig vente i mere end 10 minutter i telefonkø? Måske du skal politianmelde dem for personlig chikane? ;)

Et lille råd til fremtiden: Lad være med at købe elektronik i ALDI hvis det lave serviceniveau er så stort et problem for dig. Du fik varen billigt nok, så nu må du investere tid i den anden ende. Helst uden at svine sagesløse supportere til i processen.
Avatar billede drgonzo Praktikant
17. maj 2007 - 01:07 #7
Tjah min rekord er 29 min venten på telia katastrofanet tlf, det var nederen :(
Avatar billede strych9 Praktikant
17. maj 2007 - 09:55 #8
hmm 29 er ikke ekstremt. Jeg erindrer da jeg sad på dell support. Der var næsten to måneder hvor vi havde ventetider på op til 3 timer.

Forklaringen findes i følgende:
A) Der er mangel på arbejdskraft i Danmark, også indenfor IT fag.
B) At være i telefonsupport/kundeservice er generelt et utaknemmeligt, underbetalt og yderst stressende skodjob.

Det er især svært for firmaer som sælger disse discount produkter, og ikke har mange penge at ofre på ordentlig support, at få folk til at arbejde der. Jeg regner da ikke med at Medion giver en kæmpe pose penge til Compare.

Men jeg kan afsløre at for alle supportlinjer som holder weekendlukket er det dummeste tidspunkt at ringe klokken 16 på en mandag. Fredag formiddag er det bedste tidspunkt.
Avatar billede drgonzo Praktikant
17. maj 2007 - 12:07 #9
jeg har kun gode oplevelser med compare
Avatar billede hcars Novice
17. maj 2007 - 18:10 #10
?? strych9
Jeg ringer op på en telefon, hvor der ikke er nogen der svarer. De henviser til at trykke 1 for at lægge besked. Denne funktion fungerer ikke.
www.medion.dk er fuld af navigationsfejl med en masse døde links.
Deres fax svarer ikke.
Dette er facts. Jeg har i hvert fald ikke svinet nogen supportmedarbejdere til og ville være mere end lykkelig for at komme til at tale med en. Det ville klæde strych9, hvis han nøjedes med at læse, hvad der var skrevet i spørgsmålet og ikke begyndte at digte noget selv, som han så kunne forarges over og komme med besynderlige, uvedkommende kommentarer til. Så ville han også kunne læse, at jeg ikke har købt, men overvejer at købe PC i Aldi.
Avatar billede drgonzo Praktikant
17. maj 2007 - 18:37 #11
Har du prøvet at ringe på forskellige tidspunkter på dagen mm? Den siger at alle deres medarbejdere er optaget lige nu, vent venligst eller tast 1 for at ligge en besked. Hvor længe har du prøvet at lade den ringe? Det tog mig så 4 min at komme igennem i dag torsdag, som er helligdag, så hvad er lige problemet?

ringede torsdag d 17/5 kl 18.30 og var igennem 18.34, kan ikke umiddelbart komme på meget andet support der er lige så hurtig.. Du må jo have lidt tålmodighed, sådan er det alle steder mobil, ISP mm

Nu ligger jeg dette som svar da jeg har givet dig kontakt oplysninger og selv har checket at de er gyldige.. Så må du selv bestemme om du synes jeg har fortjent point :)
Avatar billede hcars Novice
18. maj 2007 - 16:31 #12
Tak for hjælpen
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. maj 2007 - 16:37 #13
Du skal bare være tålmodig, som sagt har jeg brugt 29min på at komme igennem til telia, så rul en stor joint og hæld dig et glas absinth inden du ringer (minimum der skal til for ikke at springe i luften)  ;)
Avatar billede hcars Novice
18. maj 2007 - 22:38 #14
Jeg napper en sukkerfri discount-cola og en mundfuld frisk luft.
Jeg har fået mine oplysninger pr. mail fra det tyske moderfirma (som jeg skrev sammen med på engelsk til Strych9s orientering) og så har jeg en snailmail ude til det danske Medion, som de må ha fået nu og som jeg er meget spændt på, hvornår de svarer.
Er vi ved at vænne os til dårlig / ingen service? Jeg mener, at der her har været argumenter fremme om, "det er meget værre andre steder" og "du sku bare vide, hvor slemt det står til hos xx-firma".
Det kan jeg ikke bruge til noget, og så må firmaerne tage det ekstra antal kr., der skal til for at yde en ordentlig service, om ikke andet så have en ordentlig e-mail-tjeneste, som må være det nemmeste for begge parter og det billigste for firmaet.
Et firma som Blue Tinum, der også leverer til ALDI, ser ud til at ha en sådan tjeneste.
Avatar billede drgonzo Praktikant
20. maj 2007 - 15:19 #15
Sådan er det med support. Det er jo dyrt at have supportere siddende, derfor er det ofte et godt sted at skære ned på personalet
Avatar billede drgonzo Praktikant
20. maj 2007 - 15:20 #16
Og jeg kom igennem til compare support på 4 minutter.. Kan ikke rigtig se noget problem i det