Avatar billede supermehl Nybegynder
15. maj 2007 - 22:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Smadret skærm på bærbar

Hej!

Jeg har et problem. Har smadret skærmen på min bærbar fordi den faldt på gulvet hvor efter jeg trådte på den. Dumt dumt, ja jeg ved det. Der er efterfølgende kommet en kæmpe fejl på skærmen som ligner præcis det der kommer rundt om hullet når man smadrer en rude.
Jeg er i tvivl om, om det overhovedet kan ordnes.
Men mit spørgsmål er, om jeg selv kan gøre noget?
Og andre der har erfaringer med lignende ting må også gerne byde ind :)

/Mehl
Avatar billede screem_brille Novice
15. maj 2007 - 22:17 #1
den skal have et nyt LCD panel, der kan prisen variere meget, men priser fra ca 20-4300 er ikke helt ved siden af. (mindre kan også gøre det hvis amn kan finde et brugt panel)
Avatar billede supermehl Nybegynder
15. maj 2007 - 22:27 #2
er det noget man selv kan skifte hvis man ikke har vildt meget forstand på det der?
og mener du priser fra 2000-4300?
Avatar billede screem_brille Novice
15. maj 2007 - 22:35 #3
det kræver det rigtige værktøj, ellers laver man nemt mærket i plastikken, og man skal passe på flexkablet, (og selvfølgelig at man ikke ridser skærmen), og ja priser fra ca 2000-4300,-
Avatar billede supermehl Nybegynder
15. maj 2007 - 22:40 #4
Okay.. Så bliver jeg nok nødt til at købe en ny. Det var da super træls.
Nå men tak for hjælpen :)
Avatar billede stoorm Nybegynder
15. maj 2007 - 22:48 #5
Det kan godt svare sig at kigge lidt på ebay der kan man ofte godt finde nogle billige lcd paneler også tit nye.

jeg har også selv engang smadret skærmen på min gode gamle dell latitude c600 jeg kom af med 1500 kr inkl fragt fra LA. :p

ps. fragten og moms var på ca 500kr.

jeg var så heldig at finde en med plastik og det hele bare fjern 4 skruer og træk den gamle om med plastik og det hele og på med den nye (husk kablet :p )

men ellers var det ik noget problem at fjerne plastiken efter jeg havde skiftet var jeg jo lidt nysgeri og begynte at skile den gamle af jeg fjernede de gummi dutter dem beskytter når man lukker skærmen (er sat fast med lidt lim) og under men sider der skruer fjern dem og så frem med en flad skruetrækker og vær forsigtig med at åbne. hiv stiket til lcd panelt ud, ud med gammel lcd panel på med ny stik i og sammel. let nok.
Avatar billede stoorm Nybegynder
15. maj 2007 - 22:50 #6
tager lige den sidste sætning igen:

hiv stiket til lcd panelt ud, ud med gammel lcd panel på med det nye panel stik i og sammel. let nok.
Avatar billede thov Forsker
16. maj 2007 - 10:00 #7
Du finder muligvis et nyt panel her:
http://www.clonesuk.com/lcd.shtml
eller her:
http://notebookonline.dk/shop/reservedele-34s.html

Vejledninger findes også, her er en til Dell: http://www.fonerbooks.com/laptop_6.htm