Avatar billede webnoob Nybegynder
18. maj 2007 - 19:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ASP.NET forum

Jeg sidder og er igang med at implementere et forum på min webserver som jeg har downloadet fra http://www.asp.net/downloads/default.aspx?tabid=62

Der er flere ting jeg gerne vil ha' klart.

1. Filerne ligger ikke i inetpub, men i C:\Program Files\CommunityServer, plus at når jeg gå ind i IIS manager så ligger er der ikke oprettet et nyt site, men det ligger i default site.

2. Nå jeg så prøver at tilgå sitet fra IE på servere med http://localhost/forums/ så får jeg denne her fejl.

>>---------------------  FEJLEN  ----------------------------<<

Server Error in '/Forums' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Object reference not set to an instance of an object.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.

Source Error:

Line 10:
Line 11: <mp:Content id="MainContent" runat="server">
Line 12:     <Forums:ForumGroupView runat="server" />
Line 13: </mp:Content>
Line 14: </mp:ContentContainer>

Source File: C:\Program Files\CommunityServer\web\default.aspx    Line: 12

Stack Trace:

[NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.]
  AspNetForums.Controls.SkinnedForumWebControl..ctor() +55
  AspNetForums.Controls.ForumGroupView..ctor() +45
  ASP.default_aspx.__BuildControl__control2() in C:\Program Files\CommunityServer\web\default.aspx:12
  ASP.default_aspx.__BuildControlMainContent() in C:\Program Files\CommunityServer\web\default.aspx:11
  ASP.default_aspx.__BuildControlMPContainer() in C:\Program Files\CommunityServer\web\default.aspx:6
  ASP.default_aspx.__BuildControlTree(Control __ctrl) in C:\Program Files\CommunityServer\web\default.aspx:1
  ASP.default_aspx.FrameworkInitialize() in c:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\Temporary ASP.NET Files\forums\e41bec7c\b68badb0\n9-jmlsf.0.cs:0
  System.Web.UI.Page.ProcessRequest() +85
  System.Web.UI.Page.ProcessRequest(HttpContext context) +18
  System.Web.CallHandlerExecutionStep.System.Web.HttpApplication+IExecutionStep.Execute() +179
  System.Web.HttpApplication.ExecuteStep(IExecutionStep step, Boolean& completedSynchronously) +87

Håber der er en der kan hjælpe mig med at få klart de ting.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. maj 2007 - 15:30 #1
Har du bare lavet en standard installation ?
Avatar billede webnoob Nybegynder
19. maj 2007 - 16:38 #2
ja det har jeg, som nyt website. Jeg kunne også vælge at indstallere det som en applikation. Jeg kan se det er et ligende spørgsmål så du også skriver på, der følger jeg lige med.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. maj 2007 - 17:18 #3
Muligvis skal du prøve at installerer det som en applikation.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
19. maj 2007 - 18:04 #4
jeg har lige prøvet at kigge på fejlen igen og nu kan jeg ikke se den og det er på trods af at jeg har rettet i config-filen så customerrors til off
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. maj 2007 - 20:46 #5
får du nogen anden fejl eller lignende ?
Avatar billede webnoob Nybegynder
19. maj 2007 - 20:50 #6
kun den hvor der beskrives hvordan jeg kan se den reelle fejl.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. maj 2007 - 21:11 #7
ok Prøv at give rettigheder til din user group til hele mappen.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 14:12 #8
lukker. Opretter nyt spørgsmål og håber flere kloge hoved vil kigge forbi.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 14:13 #9
arg lort det er jo ikke mit spørgsmål, sorry webnoob. Bare anuller
Avatar billede webnoob Nybegynder
20. maj 2007 - 14:15 #10
det er helt ok. jeg dropper også mit spørgsmål. Kan slet ikke finde ud af det. Jeg følger med i det nye spørgsmål du laver.