Avatar billede jones279 Nybegynder
20. maj 2007 - 11:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Word 2k3, fjern stort bogstav i krydshenvisninger

Hejsa,

Som mit tidl. spørgsmål er jeg ved at skrive rapport. I den har jeg en masse krydshenvisninger. Fx henvisning til "Tabel 5.1", men hvordan stopper jeg den i at skrive eksempelvis tabel med stort T hvis ikke det er første ord i en sætning?

Pft.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
20. maj 2007 - 12:22 #1
Når du har indsat krydshenvisningen, slår du koder til (Alt+F9). Stil din markør lige før } i referencen. Skriv \*lower

Hvis du nu opdatérer henvisningen (F9), og slår koderne fra igen (Alt+F9), står tabel nu med småt.
Avatar billede mrgumble Nybegynder
20. maj 2007 - 13:55 #2
Jeps. Præcist som Word-hajen skriver. Men - der skal være mellemrum inden } - ellers går det i ged.
Hvis du ikke har lyst til at lege med felt-koderne, så højreklik på din krydshenvisning og vælg "Redigere felt...". I det vindue der dukker op, vælger du fra Format "Små bogstaver".
Avatar billede word-hajen Nybegynder
20. maj 2007 - 14:26 #3
-> mrgumble
Er du sød at forklare mig, hvordan/hvorfor du mener, at det går i ged, hvis ikke der er et ekstra mellemrum? Jeg opererer nemlig snildt med felterne uden det ekstra mellemrum.
Avatar billede mrgumble Nybegynder
20. maj 2007 - 15:06 #4
Udelukkende ud fra min erfaring, at glemmer jeg at sætte mellemrum efter \*lower får jeg "Fejl! Ukendt argument for parameter.".
Avatar billede word-hajen Nybegynder
20. maj 2007 - 15:10 #5
-> mrgumble - hmm... jeg har som skrevet ingen problemer, men vil have det in mente, hvis jeg får et problem med den parameter i fremtiden.
Avatar billede jones279 Nybegynder
20. maj 2007 - 16:09 #6
Jamen hvis nu jeg har lavet 100 krydshenvisninger og gerne vil gøre det med ALLE sammen, er der så en metode til det?
Avatar billede jones279 Nybegynder
20. maj 2007 - 16:57 #7
Well, lige meget hvad, så virker det MrGumble sagde - lettest for mig ;)
Avatar billede word-hajen Nybegynder
20. maj 2007 - 17:10 #8
-> Helt fint.

Men hvis du gerne vil have opdateret alle dine 100 krydshenvisninger, kan følgende makro gøre det:

Sub LowerCaseInFields()
    Dim objField As Field

    ActiveWindow.View.ShowFieldCodes = True

    For Each objField In ActiveDocument.Fields
        If objField.Type = wdFieldRef Then
            objField.Select
            Selection.Collapse wdCollapseEnd
            Selection.MoveLeft unit:=wdCharacter, Count:=1
            Selection.TypeText Text:="\*lower "
        End If
    Next objField

    ActiveWindow.View.ShowFieldCodes = False
    ActiveDocument.Range.Fields.Update
End Sub

Giv lige lyd fra dig, hvis du skal have hjælp til at få den placeret i vba og kørt.