Avatar billede Onkelalfa Nybegynder
20. maj 2007 - 18:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Win XP kan ikke finde VGA driver

Goddag.

Jeg har lige lagt Win XP home ind oven på en Win XP prof version.

Efter denne opdatering kan Win XP home ikke længere finde mit skærm kort, eller skærm. Faktisk kan den ikke engang finde den driver som windows normalt selv bruger. Dog sidder jeg og skriver på computeren lige nu.

Det hele fungerer som hvis jeg bare kørte med den af windows auto installerede VGA driver. (altså hakken i billedet, ingen gaming etc.)

Når jeg går ind i enhedshåndtering så finder den ikke skærmkort/skærm.

Når jeg forsøger at installere en driver til mit ATI X800 så for jeg en fejl melding om at installationen ikke kan finde en VGA driver, og derfor afbrydes installationen.

Håber der sidder en med noget viden omkring dette emne.

VH Anders
Avatar billede screem_brille Novice
20. maj 2007 - 18:25 #1
fra en pro til home, det er ikke en opgradering men en nedgradering!

Har du henten driveren fra producentens hjemmeside ? (altså producenten af den bærbare), du kan nemlig normalt ikke benytte ATI`s drivere.
Avatar billede Onkelalfa Nybegynder
20. maj 2007 - 19:40 #2
Det er ikke selve driveren til grafikkortet der er problemer med.

Problemet er at windows ikke vil installere en form for VGA driver. Driveren til grafikkortet kræver at der er et skærmkort installeret først. fx en VGA driver.
Avatar billede Onkelalfa Nybegynder
21. maj 2007 - 16:15 #3
jeg geninstallerede computeren... tror bare windows fuckede op da jeg geninstallerede..