Avatar billede rh3985 Nybegynder
24. maj 2007 - 13:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Computer hænger lidt

Min computer er begyndt at hænge lidt ved programskift eller
sideskift på nettet. Er der en som orker at se på min Hijackthis?
------------------------------------------------------------------
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.0 (BETA)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Stardock\Object Desktop\WindowBlinds\wbload.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\ACCESS~1\ala.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe
C:\Programmer\BillP Studios\WinPatrol\winpatrol.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\WINDOWS\system32\CTHELPER.EXE
C:\WINDOWS\system32\RunDLL32.exe
C:\Programmer\Comodo\Firewall\CPF.exe
C:\Programmer\Acronis\TrueImageWorkstation\TrueImageMonitor.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe
C:\Programmer\Acronis\TrueImageWorkstation\TimounterMonitor.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedul2.exe
C:\Programmer\Comodo\Firewall\cmdagent.exe
C:\Programmer\POP Peeper\POPPeeper.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\Programmer\XemiComputers\Active Desktop Calendar\ADC.exe
C:\Programmer\Raxco\PerfectDisk\PDAgent.exe
C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMIndexStoreSvr.exe
C:\Programmer\WinAlarm\WinAlarm.exe
C:\Programmer\NAgain\NotAgain.exe
E:\Programmer\WinDates\WinDates.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Raxco\PerfectDisk\PDEngine.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe
C:\Værktøj\HiJackThis_v2.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)
F3 - REG:win.ini: load=C:\PROGRA~1\ACCESS~1\ala.exe
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O3 - Toolbar: &Netcraft Toolbar - {D554D8FC-B36D-4BB4-93DB-4A3394D505E3} - C:\Programmer\Netcraft Toolbar\nctb.dll
O3 - Toolbar: E-Filter - {b5a8869e-8a26-43e7-864a-fa26be627008} - mscoree.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [Tweak UI] RUNDLL32.EXE TWEAKUI.CPL,TweakMeUp
O4 - HKLM\..\Run: [itype] "C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WinPatrol] C:\Programmer\BillP Studios\WinPatrol\winpatrol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [OSSelectorReinstall] C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Acronis Disk Director\oss_reinstall.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Programmer\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PD0630 STISvc] RunDLL32.exe P0630Pin.dll,RunDLL32EP 513
O4 - HKLM\..\Run: [COMODO Firewall Pro] "C:\Programmer\Comodo\Firewall\CPF.exe" /background
O4 - HKLM\..\Run: [ala.exe] c:\progra~1\access~1\ala.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TrueImageMonitor.exe] C:\Programmer\Acronis\TrueImageWorkstation\TrueImageMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AcronisTimounterMonitor] C:\Programmer\Acronis\TrueImageWorkstation\TimounterMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Acronis Scheduler2 Service] "C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [POP Peeper] "C:\Programmer\POP Peeper\POPPeeper.exe" -min
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Active Desktop Calendar] C:\Programmer\XemiComputers\Active Desktop Calendar\ADC.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [tscuninstall] %systemroot%\system32\tscupgrd.exe (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [tscuninstall] %systemroot%\system32\tscupgrd.exe (User 'Default user')
O4 - Startup: NotAgain.lnk = ?
O4 - Startup: WinDates.lnk = E:\Programmer\WinDates\WinDates.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Synchronizer.lnk = C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\AdobeCollabSync.exe
O4 - Global Startup: WinAlarm.lnk = C:\Programmer\WinAlarm\WinAlarm.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nwprovau.dll
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O22 - SharedTaskScheduler: Browseui preloader - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll
O23 - Service: Acronis Scheduler2 Service (AcrSch2Svc) - Acronis - C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedul2.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: Comodo Application Agent (CmdAgent) - COMODO - C:\Programmer\Comodo\Firewall\cmdagent.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: NBService - Nero AG - E:\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: PDAgent - Raxco Software, Inc. - C:\Programmer\Raxco\PerfectDisk\PDAgent.exe
O23 - Service: PDEngine - Raxco Software, Inc. - C:\Programmer\Raxco\PerfectDisk\PDEngine.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe

--
End of file - 8470 bytes
Avatar billede nva Praktikant
24. maj 2007 - 13:45 #1
Der er ikke noget at se i din log. Du kan fixe de 3 med 'missing' og den med 'no file' for oprydning.
Avatar billede nva Praktikant
24. maj 2007 - 13:47 #2
Du kan prøve 'Langsom computer' http://www.hcma.dk/tips101to110.htm#no109
Avatar billede rh3985 Nybegynder
24. maj 2007 - 13:48 #3
Takker! Læg venligst et svar:)
Avatar billede nva Praktikant
24. maj 2007 - 13:49 #4
Hvad er for øvrigt C:\Programmer\NAgain\NotAgain.exe ?
Avatar billede rh3985 Nybegynder
24. maj 2007 - 13:54 #5
Har prøvet det hele. Jeg har også Rigistry mechanic, Perfecr disk mm.
Computeren er heller ikke egenlig langsom, så det er måske mig selv som
er lidt utålmodig, sommetider. Men det var bestemt rart, at få konstateret,
at der ikke lå grimme ting i Hijackthis.
Avatar billede rh3985 Nybegynder
24. maj 2007 - 13:58 #6
NotAgain er et genvejsprogram (freeware) som jeg har haft i flere år.
Jeg ved ikke hvorfor det hedder som det gør - mærkeligt navn.
Det fungerer godt, men i begyndelsen var det lidt svært at programmere.
Avatar billede nva Praktikant
24. maj 2007 - 14:46 #7
Svar :)