Avatar billede maabjerg Nybegynder
28. maj 2007 - 23:18 Der er 1 kommentar

Hjælp til opbygning af kalkulationsprogram?

Hej Eksperter

Jeg er igang med at code et kalkulationsprogram. Systemet vil fungere således at alt data lagres i en Mysql database.

Men.. For ikke at begrænse programmet på nogen måde, så vil jeg have alt bliver hentet fra databasen, men jeg har lidt problemer med at udtænke hvordan dette gøres bedst.

Altså lige nu har jeg lavet følgende tabeller:

categories
ID, INT, AUTO, PRIMARY;
CATEGORY, TXT;

fieldgroups
ID, INT, AUTO, PRIMARY;
GROUPNAME, TXT;
CATID, INT;  */ id fra categories */

fields
ID, INT, AUTO, PRIMARY;
FIELDNAME, TXT;
CATID, INT;
GROUPID, INT;
TYPE, TXT;

fieldvalues
ID, INT, AUTO, PRIMARY;
FIELDID, INT;
LABEL, TXT;
VALUE, TXT;
UNIT, TXT;

saved_calculations
ID, INT, AUTO, PRIMARY;
CUSTOMER, TXT;
CUSTOMERNO, TXT;

saved_data
ID, INT, AUTO, PRIMARY;
FIELDID, INT;
CATID, INT;
VALUE, TXT;
UNIT, TXT;
CALCID, INT;

Det jeg vil er en måde at kunne udskrive alle felter i rækkefølge af kategorierne på en måde i C#, i en normal Windows Form. Dvs. hvilket objekt kan man benytte til at kunne udskrive disse felter (dvs. tekstfelter og combobokse) efter hvad databasen fortæller?

Håber nogen kan hjælpe?

Med venlig hilsen
Steffen Maabjerg
Avatar billede lopus Novice
13. juli 2013 - 18:04 #1
Det er godt nok et gammelt indlæg, men hvordan gik det med dit program ?