Avatar billede beste Nybegynder
29. maj 2007 - 19:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvad er forskellen på et windows og Linux webhotel ?

Hej
Jeg er i gang med og lave en ny hjemmeside i et program der heder Komposer. Og nu skal jeg have fundet et webhotel.
Jeg har tidligere haft Suftown webhotel, men fik problemer ved jeg ikke kunne uploade mine ny redirede sider. Og de mente jeg skulle have et windows webhotel, hvad er forskellen på de forskellige webhoteller?
Og hvordan ser jeg hvilke størrelse på webhotel jeg skal vælge. Er det den mappe jeg har gemt hjemmesiden der står størrelse 5,26 MB, eller de 4 HTML sider jeg har lavet der er på 5-6-9-11 KB?
på forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2007 - 19:15 #1
For at tage forskellen, så kommer det i bund og grund vel mest an på hvilket programmeringssprog man kører, det lyder dog ikke som om du kører noget programmeringssprog, men bruger alm HTML.

Hvis du skal kører PHP vil jeg anbefale en linux og ved ASP så er det bedst med windows.

Ja størrelsen afhænger lidt af hvad du vil bruge, men du skal have plads til html filerne og alle billede filerne du bruger, så det er de 5,26 MB vil jeg tro.
Dog så plejer der at være rigeligt med plads næsten lige meget hvor du vælger at blive hosted.
Avatar billede beste Nybegynder
29. maj 2007 - 22:59 #2
Tak for hjælpen. Jeg var usikker på om det havde noget og gøre med om man havde windows , eller macintoch på sin Pc. Det med programmeringsprog kender jeg ikke så meget til desværre. Jeg blev anbefalet  her på siden  og prøve Kompozer, da jeg overvejer og købe microsoft Frontpage, men den er desværre ret dyr.
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2007 - 23:09 #3
Ja mange af de større programmer er lidt dyre, selv er jeg ikke så glad for frontpage, men det er nok mest et smag og behags spørgsmål.

Jeg bruger dreamweaver, du kan evt. hente en prøveversion af denne på adobe.dk, men den er også rimelig dyr hvis man skal købe den, så pas på du ikke bliver afhængig :D
Avatar billede beste Nybegynder
29. maj 2007 - 23:24 #4
Jeg har hørt en del om det program, da det skulle være super godt. mit problem er, at jeg er ikke så god til englesk så derfor vil jeg helst have et program med Dansk, eller Norsk oversættelse.
men tak for tippet .