Avatar billede webnoob Nybegynder
30. maj 2007 - 00:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

clienter kan ikke komme på netværk eller på internettet

Jeg har et kæmpe problem. Jeg kan ikke få mine clienter på internettet eller på LAN. Jeg har prøvet alt hvad jeg ved og lige godt har det gjort.

Jeg har en win2K3 dedikeret som RRAS, en web-server, en Domain Controller og en håndfuld clienter. Ingen af clienterne kan komme på LAN eller WAN, første troede jeg det var min domain controller der var problemet da der var enormt mange errors i dns'en, så jeg har lagt min backup ind der, hjalp ikke. Så har jeg sat min DC som dhcp server for at se om det var fordi min router ikke uddelte IP'er, det hjalp heller ikke. Jeg har også prøvet at genstarte alle min servere hjalp heller ikke.

Jeg har kørt dcdiag og netdiag på alle serverne.

Håver der er et klogt hoved derude.
Avatar billede webnoob Nybegynder
30. maj 2007 - 01:17 #1
Nu har jeg lige prøvet og koble en af mine bærbar direkte på lige efter modemet og så kan jeg godt få den på internettet, inden da var jeg logget på min router og både LAN og WAN netkortne viser at der er forbindelse. Alle mine server kan også godt snakke sammen jeg kan pinge dem fra hinanden og jeg kan på op dem via fjernskrivebord?????

En ledetråd mere, hvis jeg kommer på flere ideer skal jeg nok skrive det og komme med et resultat deraf.

Håber stadig der er en der kan hjælpe mig.
Avatar billede webnoob Nybegynder
30. maj 2007 - 01:24 #2
DET ER F...........................................KING BARE LØGN, nu er jeg så på nettet igen og det der åbenbart skulle til var at jeg tog strømmen på mine to switches og PUF så var der internet. Jeg ved ikke hvad der er sket med dem og om det måske kan skyldes det torden og lyn vejr der var over fyn mellem 16:00 og 19:00 for det var mellem 18:45 og 19:00 at clienterne lige pludselig ikke kunne komme på nettet.