Avatar billede netzie Nybegynder
04. juni 2007 - 15:18 Der er 14 kommentarer

Response.Write vises ikke i Explorer men kun i Firefox??

Hejsa,

Jeg benytter et script jeg fandt her på sitet! :)
Det virker perfekt... men efter man har submittet formen (ikke medtaget her) er "tak"-siden blank i Explorer men vises fint i Firefox??

Er der blot en fejl i min opsætning af explorer eller er firefox bare bedre :) !!?

Hvad er løsningen..hvordan sikre jeg at explorer også viser outputtet... Eller og! hvordan kan jeg evt. indsætte en pause (mens brugeren læser det formodet output og derefter sender dem videre til siden bank.htm!!

<%
if Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" then

  navn = Request.Form("navn")
  adresse = Request.Form("adresse")
  postnummer = Request.Form("postnummer")
  by = Request.Form("by")
  email = Request.Form("email")
  besked = Request.Form("besked")

  Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")
  Mailer.FromName  = "Website"
  Mailer.FromAddress= "Minmail"
  Mailer.RemoteHost = "mail.wannafind.dk"  'Angiv mail server her
  ' Mailer.AddRecipient skal havde to paramater og vil man kun bruger email skal det være:
  ' Mailer.AddRecipient "", "Minmail"
  Mailer.AddRecipient "website navn", "Minmail"
  Mailer.Subject    = "Mail!"

  body = "Ny mail: " & vbCrLf & vbCrLf
  body = body & "Data for mail:" & vbCrLF
  body = body & "Navn : " & vbCrLf & navn & vbCrLf & vbCrLf
  body = body & "Adresse : " & vbCrLf & adresse & vbCrLf & vbCrLf
  body = body & "Postnummer : " & vbCrLf & postnummer & vbCrLf & vbCrLf
  body = body & "By : " & vbCrLf & by & vbCrLf & vbCrLf
  body = body & "E-mail : " & vbCrLf & email & vbCrLf & vbCrLf
  body = body & "Besked : " & vbCrLf & server.HTMLEncode(besked) & vbCrLf & vbCrLf
  body = body & vbCrLf & vbCrLf & "Med venlig hilsen" & vbCrLf
  body = body & "Websitet!"
  Mailer.BodyText  = body
  if Mailer.SendMail then
  else
    Response.Write "Mail send failure. Error was " & Mailer.Response
  end if

  Set Mailer = Nothing

  Response.Redirect (Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")&"?mode=tak")
end if

if Request.Querystring("mode")="tak" then
  Response.Write "<strong><font=Verdana 12pt <br><br> Tak for din registrering - Tjek din mailbox!<br><br>"
  Response.Write "</strong><font=Verdana 10pt> Såfremt du har oplyst en korrekt og gyldig e-mailadresse og din mailboks ikke er fyldt,"
  Response.Write "<br> vil du om kort tid modtage en kvittering for tilmeldingen og evt. nyhedsflyer, hvis du bestilte denne."
  Response.Write "<br> Der vil blive sendt en kvittering til begge emailadresse (Hvis udfyldt) Deltagerens og Firma Email"
  Response.Write "<br><br>" & "Kvittering for <b>betaling</b> udleveres i indskrivningen på mødedagen."
  Response.Write "<br><br>" & "På gensyn til træningen."
  Response.Write "<br><br><br><br>          <a href=""bank.htm""> Klik Her </a> for at se Bank Oplysninger!!"
  Response.Write "<br><br>          Klik Her for at betale med VISA/Dankort! <b><<<< Kommer SNART</b>"

  Response.End
end if

%>
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
04. juni 2007 - 15:24 #1
ret denne

Response.Redirect (Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")&"?mode=tak")
til
Response.Redirect (Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")&mode="&"tak"&")
Avatar billede netzie Nybegynder
04. juni 2007 - 17:02 #2
Hej "mitbrugernavn",

Det giver mig denne fejl:

Response.Redirect (Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")&mode="&"tak"&")
------------------------------------------------------------------^
Avatar billede netzie Nybegynder
04. juni 2007 - 17:05 #3
Pilen peger altså på: " - efter mode="&
Avatar billede madeindk Nybegynder
04. juni 2007 - 17:27 #4
Ville nok lave Response.Writen sådan her, så kalder du kun ASP funktionen en gang - i stedet for at kalende den 10 gange som du gør.

<%
If Request.QueryString("mode") = "tak" Then

    Response.Write "" &_
    "<div style=""font-size:12px; font-weight:bold;"">Tak for din registrering - tjek din mailbox!</div><br /><br />" &_
    "<div style=""font-size:10px; font-weight:normal;"">" &_
    "Såfremt du har oplyst en korrekt og gyldig e-mailadresse og din mailboks ikke er fyldt,  vil du om kort tid modtage en kvittering for tilmeldingen og evt. nyhedsflyer, hvis du bestilte denne." &_
    "Der vil blive sendt en kvittering til begge emailadresse (Hvis udfyldt) Deltagerens og Firma Email<br /><br />" &_
    "<br><br>" & "Kvittering for <b>betaling</b> udleveres i indskrivningen på mødedagen." &_
    "<br><br>På gensyn til træningen.<br><br><br><br>" &_
    "<a href=""bank.htm""> Klik Her </a> for at se Bank Oplysninger!!" &_
    "Klik Her for at betale med VISA/Dankort! <b><<<< Kommer SNART</b>" &_
    "</div>"

    Response.End

End If
%>

Samt ændre Response.Redirect'en til at se sådan her ud:

<%
Response.Redirect Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME") & "?mode=tak"
%>
Avatar billede madeindk Nybegynder
04. juni 2007 - 17:30 #5
Og fejlen lå selvfølgelig i at din redirect forsøgte at sende dig til dinfil.asp&mode=tak - og det går altså ikke :) Der skal et ? efter filens navn og så efter de resterende QueryStrings skal der så &-tegnet.
Avatar billede netzie Nybegynder
04. juni 2007 - 18:49 #6
Wow... takker
Der lærte jeg lidt mere om bedre brug af linjeskift etc.. !! Super fedt..
Min explorer viser stadig intet??
Min Firefox er OK!
Det må næsten være min Explorer der er sat til "mudder"??
Så jeg RESATTE (reset) den totalt... Øv øv alt røg og det hjalp ikke... Stadig NO OUTPUT!!

Det er ren "kebab!" ....
Avatar billede netzie Nybegynder
04. juni 2007 - 18:52 #7
Jeg kan se at den parser mode ok
http://www.xxxx.dk/index_test.asp?mode=tak
Men siden er bare BLANK! - Hvid som hvid nu er.... :)
Jeg har ingen font farver sat .. så det burde ikke være det, jeg har prøvet at trække musen over siden for at se om teksten var skjult.. (hvid på hvidt) .,.. men nope! Nothing! ... STRANGE!!
Avatar billede madeindk Nybegynder
04. juni 2007 - 20:42 #8
Hmm ok - kan jeg prøve at se et link til din side? Vil gerne lige se, for det der kan jeg ikke få til at hænge sammen :)
Avatar billede netzie Nybegynder
05. juni 2007 - 01:17 #9
Hej madeindk!

Gerne .. Check www.go4bizniz.dk
du kan bare smide et par test af.. bare skriv i notat feltet at det er en test :)
Smid mig en mail adresse, så kan jeg poste hele siden til dig incl. formen
Avatar billede morhan Novice
05. juni 2007 - 01:33 #10
Du mangler at afslutte dit første font-tag, i din tak
Avatar billede madeindk Nybegynder
05. juni 2007 - 09:01 #11
Jeg kan se i din kildekode at du ikke har ændret det til den kode jeg smed til dig så det var smidt i divs.
Avatar billede netzie Nybegynder
05. juni 2007 - 16:35 #12
Ups... My Mistake... Den fil jeg har rettet til med dine rettelser er:
www.go4bizniz.dk/index_test.asp ! Sorry.

Jeg flytter den til index.asp når alt virker... Men ligenu er det en "live" form som folk benytter... Så jeg kan kun "lege" med test siden!!
Avatar billede netzie Nybegynder
20. august 2010 - 15:32 #13
@madeindk  kan du lave et SVAR så får du lige de "gamle" points
Avatar billede grace45 Nybegynder
25. oktober 2010 - 15:00 #14
Hej mit navn er nåde er fra Liberia land rart at møde dig min kære jeg vil elske at vide mere om dig min e-mail er (graced_11dabah@yahoo.com)