Avatar billede mejse Nybegynder
06. juni 2007 - 17:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

nægtet adgang til filen

Jeg har købt vista ultimate og har lavet en backup af outlook på min xp, nu vil jeg så gerne have den ind i outlook igen på vista, men jeg får fejlen

"Der blev nægtet adgang til filen. Du har ikke den nødvendige adgangstilladelse til filen xxxxx"

Jeg er har admin rettigheder så jeg kan ikke lige se problemt, er der en venlig sjæl der kan give løsningen, med en grundig vejledning.

Maybritt
Avatar billede vejmand Juniormester
06. juni 2007 - 17:12 #1
I XP skal du overtage ejerskabet af filen, jeg ved ikke om det er det samme i Vista?

http://support.microsoft.com/kb/308421/da
Avatar billede mejse Nybegynder
06. juni 2007 - 17:15 #2
Nej deværre kan jeg ikke bruge den vejledning
Avatar billede vejmand Juniormester
06. juni 2007 - 17:17 #3
I denne tråd har en bruger løst problemet ved at logge ind med administrator rettigheder, men det skriver du jo at du har gjort.
http://www.nnseek.com/e/dk.edb.programpakker.msoffice/import_af_mails_105969493t.html
Avatar billede mejse Nybegynder
06. juni 2007 - 17:21 #4
ja under min konto står der at jeg er admin så derfor forstår jeg ikke hvorfor jeg ikke har adgang til at indlæse filen
Avatar billede vejmand Juniormester
06. juni 2007 - 17:24 #5
Er der ikke en decideret Admin konto (Som i XP, hvis man starter op i fejlsikret tilstand)
Avatar billede vejmand Juniormester
06. juni 2007 - 17:29 #6
Her står noget om at du skal slå user account control fra.

http://www.atcomputing.dk/traad.aspx?tid=388588&fid=14
Avatar billede mejse Nybegynder
06. juni 2007 - 20:21 #7
det sidste link du sendte gav resultat og nu virker det tak for det, send et svar og du får dine velfortjente point :)

Maybritt
Avatar billede vejmand Juniormester
06. juni 2007 - 20:27 #8
Velbekomme, svar kommer her.  :-)