Avatar billede martin100 Nybegynder
11. juni 2007 - 13:28 Der er 13 kommentarer

Opsætning af Wireless!!

Hej alle eksperter.

Jeg har fået købt en wireless access point, men kan satme ikke få det skidt til at virke. Jeg kan sagtens sætte det trådløse net op og connececte til det Wireless netværk når jeg opdaterer listen over trådløse netværk..

Jeg kan tilslutte mig til det, jeg kan se den sender og modtager lidt pakker men jeg kan ikke komme på nettet?!!? Hvad er der galt? Jeg har sat den til selv at få ip adressen fra ISP, selvom vi har fast IP adresse...det skulle vel ikke spille nogen rolle?

Nogen som kan se hvad der er galt og hvad jeg skal gøre..?!?
Det er rigtig irriterende at skulle bruge kabel, når man ellers kunne stå i køkkenet og lave mad mens man finde ropskriften på nettet...hehe....HJÆLP!!!
Avatar billede screem_brille Novice
11. juni 2007 - 13:30 #1
vi bliver nød til at vide noget om dit netværk, benytter du en router ? hvad er dens ip ?`hvad er dit Access point´s IP ? kan du pinge routeren, kan du pinge dit ap ? osv.
Avatar billede martin100 Nybegynder
11. juni 2007 - 13:36 #2
Ja jeg benytter en ruter som så connecter til en wireless og jeg kan som sagt tilslutte mig trådløst til det trådløse netværk, den faste ip adresse vi har er 169.254.198.97
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. juni 2007 - 13:36 #3
Det kunne være et NAT/abonnementsproblem problem:

Hvis dit internet abonnement siger at du har en fast IP adresse og ikke siger noget om at du kan lave dit eget netværk bagved, så har du måske kun den ene IP adresse som du kan sette en maskine til. Hvis du vil have flere maskiner på samme internet forbindelse, skal du køre med NAT i routeren.

NAT er kort for network address translation og betyder at du bruger interne IP adresser på indersiden af routeren og så bruger den faste på ydersiden. Routeren holder styr på hvad der skal til hvilken maskine på indersiden.

Kontakt din udbyder og spørg om du kan opsætte lokalnetværk bag din router og hvis ikke hvad det koster at få en router/abonnement hvor du kan dette.

Det kan selvfølgelig være at problemet er noget helt andet, men det kunne lyde sådan
Avatar billede martin100 Nybegynder
11. juni 2007 - 13:43 #4
Ringer lige til dem med det samme, jeg ved at jeg under opsætningen sat OTIST til, ved ikke helt hvad det betyder..!?! Så jeg har for det meste prøvet mig frem, men som sagt så kan jeg underligt nok connecte til det trådløse netværk jeg har lavet, men bare uden internet adgang...
Avatar billede screem_brille Novice
11. juni 2007 - 13:45 #5
din IP er en automatisk tildelt ip, (når den ikke kan få en ip fra en DHCP server), så den er ikke forbundet korrekt /forkerte kabler /forkert opsætning i router /AP.
Avatar billede martin100 Nybegynder
11. juni 2007 - 13:49 #6
Har lige snakket med min udbyder, der kan ingen forhindringer for at kunne lave et trådløst net derhjemme... hvad gør vi så? Og hvordan skal vi gøre? Skal vi tage det step by step?
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. juni 2007 - 13:49 #7
Som jeg forstår OTIST er det noget med syncronisering af wireless forbindelserne og har ikke noget med IP at gøre men det kan være at din udbyder kan forklare det nærmere
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. juni 2007 - 13:51 #8
Sagde udbyderen noget om at NAT var slået til i routeren eller skal du gøre det selv. hvis du på en maskine der er på internettet skriver kommandoen ipconfig /all så skulle din interne IP adresse gerne være noget der ligner 192.168.xxx.xxx
Avatar billede martin100 Nybegynder
11. juni 2007 - 13:52 #9
Jaja, jeg får self en ip som ligner noget i nærheden af 192.168.1.200
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. juni 2007 - 13:55 #10
Hmmmm jeg går til møde nu og kommer først på senere i aften. Jeg tænker lige over problemer og er det ikke løst når jeg vender tilbage får du et bud hvis jeg har noget
Avatar billede martin100 Nybegynder
11. juni 2007 - 13:57 #11
Jamen jeg tror bare det er noget ret enkelt jeg sikkert har fucket up i..!!
Avatar billede screem_brille Novice
11. juni 2007 - 14:08 #12
hvad er det for noget udstyr ?
Avatar billede screem_brille Novice
26. juni 2007 - 13:03 #13
er du kommet videre ?